اخبار / علمی، پژوهشی / نرم‌افزار آثار آخوند خراسانی در قم رونمایی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نرم‌افزار آثار آخوند خراسانی در قم رونمایی شد

در کنگره بین‌المللی صدمین سالگرد ارتحال مرحوم آخوند خراسانی از نرم‌افزار آثار مرتبط با این عالم فرهیخته رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، این نرم‌افزار شامل 171 جلد کتاب از آثار مرتبط با مرحوم آخوند خراسانی است که شامگاه چهارشنبه با حضور آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی و آیت‌الله آملی لاریجانی رونمایی شد.

این نرم افزار در پنج بخش و در قالب آخرین نسخه کتابخانه نور تهیه شده که نمایش متون، جستجوی ساده و پیشرفته، تعیین دامنه جستجو، بخش کتب مرتبط و نگارخانه از بخش‌های این نرم‌افزار هستند.

در بخش اول این نرم‌افزار ۷۲ عنوان در بیش از 170 جلد از آثار مرتبط با مرحوم آخوند خراسانی و شاگردان ایشان به زبان فارسی و عربی نمایش داده می‌شود.

در بخش جستجوی ساده و پیشرفته نیز محقق با استفاده از ابزارهای جستجو می‌تواند در شرایط خاص ایجاد شده به جستجوی مطالب مورد نظر بپردازد.

در بخش سوم، مخاطب می‌تواند دامنه جستجوی خود را به صورت کتاب، روی متن، مقدمه، پاورقی، آیات و روایات تعیین کند یا دامنه‌های محدود برای جستجوی خود تعیین کند.

همچنین در بخش چهارم این نرم‌افزار متن کتاب و شرح نوشته شده بر کتاب در دو پنجره در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تصاویر مرحوم آخوند خراسانی، حوزه درس این مرجع تقلید، فیلم زندگی ایشان و... از مواردی است که در بخش نگارخانه این نرم‌افزار به نمایش درآمده است.

تاریخ خبر جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰