اخبار / دانشگاهی / نحوه و زمان برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نحوه و زمان برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد

<>بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام اینکه انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد تا پایان روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته / محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

<>رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند، افزود: داوطلبان باید با کد شناسه انتخاب رشته درج شده در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته / محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

<>

<>تلاش برای شفاف سازی ظرفیت‌های پذیرش دکتری

<>وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده یا افزایش، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه آزاد مثل سال گذشته است؛ البته در انتهای سال ۱۳۹۹ نامه‌ای مبتنی بر آمایش رشته‌ها از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری واصل شده و در آن ظرفیت‌ها را بر اساس ظرفیت‌های استانی مشخص کرده و تغییراتی را نسبت به سال قبل ایجاد کرده که در حال پیگیری موضوع و شفاف سازی ظرفیت‌ها از شورای گسترش وزارت علوم قبل از پردازش و اعلام نتایج هستیم.

<>

<>۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دکتری دعوت می‌شوند

<>طهماسب کاظمی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در ۱۴۰۰ را در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به استانداردی که در همه آزمون‌ها وجود دارد، ما ۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

<>

<>موظف به اعلام نمره تراز و حدنصاب به سازمان سنجش نیستیم

<>رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کف و حدنصاب نمره مصاحبه چقدر است؟ گفت: با توجه به اینکه حد نصاب نمره در رشته گرایش‌های مختلف متفاوت است، یک عدد واحد را نمی‌توانیم به عنوان نمره تراز اعلام کنیم. اما با توجه به اینکه انتخاب رشته و ثبت نام در آزمون مصاحبه دکتری به صورت متمرکز در مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی انجام می‌شود نیازمند اخذ نمره تراز و حد نصاب از واحدها و اعلام به سازمان سنجش نیستیم و این کار توسط مرکز سنجش دانشگاه مبتنی بر ظرفیت‌ها انجام خواهد شد.

<>

<>برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰؛ اواخر خرداد یا تیر

<>رئیس مرکز سنجش و پذیرش امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد با اعلام اینکه در شرایط موجود راه دیگری جز برگزاری مجازی آزمون مصاحبه نداریم، گفت: پیش بینی ما این است که در اواخر خرداد تا اوایل تیرماه داوطلبان به مصاحبه دعوت خواهند شد. مصاحبه به صورت متمرکز و هماهنگ برگزار خواهد شد. با توجه به برگزاری انتخابات و اینکه اساتید مشغول امتحانات پایان ترم هستند، سعی خواهیم کرد بهترین زمان را برای برگزاری مرحله دوم آزمون جامع دکتری انتخاب کنیم.

<>

<>سامانه‌ای ویژه برای برگزاری آزمون مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد

<>وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد سامانه مشخصی برای برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ دارد؟ گفت: مثل سال گذشته سامانه ویژه آزمون مصاحبه دانشگاه را فعال خواهیم کرد. سال گذشته موفق ترین سامانه برگزاری مصاحبه را دانشگاه آزاد اسلامی داشت و داوطلبین رضایت داشتند.

<>طهماسب کاظمی افزود: سال گذشته حدود ۲۵ هزار مصاحبه ظرف ۲ هفته در این سامانه انجام شد و تعداد افرادی که اعتراض داشتند، بسیار محدود بود و بررسی‌های ما نشان داد مشکل عمده معترضین از اینترنت خودشان بود.

<>وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته اتاق‌های مجازی مجزا برای هر گروه آزمایشی در نظر گرفته شده و با توجه به تاریخ اعلامی، گروه‌ها مستقرشده و مصاحبه‌ها انجام خواهد شد.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰