اخبار / دانشگاهی / نحوه جذب دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه در دانشگاه ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نحوه جذب دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه در دانشگاه ها

<>محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که برخی از متقاضیان جذب فراخوان بهمن ۹۸ با مدرک سطح ۴ حوزه ثبت نام کرده اند، این افراد باید به عنوان متقاضی دارای مدرک دکتری ثبت نام می کردند یا اینکه برای آنان فایل مخصوص گشوده شده است، گفت:  ۱۰هزار و 98  نفر در فراخوان جذب بهمن ۹۸ ثبت نام کرده اند.

<>وی ادامه داد: از تعداد ۱۰هزار و ۴۹۸ نفر، تعداد متقاضیانی که با مدرک دکتری ثبت نام کرده اند، ۹ هزار و ۳۵۴ نفر هستند، ۸۰ نفر با مدرک سطح ۴ و یک نفر با مدرک سطح ۳ حوزه ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۶۳ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.  

<>رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه از همه مزایای دارندگان دکتری دانشگاهی برخوردارند غیر از آنکه نام سطح چهار حوزه دکتری نیست و از نام دکتر نمی توانند استفاده کنند.

<>وی ادامه داد: این انتخاب هم به ابتکار مسئولین حوزه بوده است که در پیشنهاد خودشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی مدارک حوزوی را با نام سطح دو، سطح ۳ و سطح ۴ نام‌گذاری و پیشنهاد کرده‌اند و تمایل نداشته اند که عناوین حوزوی با عناوین دانشگاهی یکی شود.  

<>رضوان طلب یادآورشد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم همین نکته را در رهنمودهای خود به اعضای مدرسه عالی فقه فرموده‌اند و اعلام مخالفت کرده‌اند با اینکه این عناوین یکی بشود هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هم همین معنا را در رای خود تایید کرده است.

<>رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: بدون شک این به معنای آن نیست که دارندگان سطح ۴ حوزه از فضل و کمال کمتری برخوردارند بلکه دارندگان مدرک سطح ۴ حوزه فضیلت های علمی بسیار بالاتری دارند، لکن مسئولین نام آن را سطح ۴ و به تعبیری معادل دکتری دانسته اند.

<>وی ادامه داد: بنابراین دارندگان مدارک سطح ۴ حوزه بدون هیچگونه شکی می‌توانند در هر کجا که فراخوانی با مدرک دکتری صورت گرفته ثبت نام کنند.

<>رئیس مرکز جذب وزارت علوم توضیح داد: در صورتی که موضوع تحصیلی فراخوان با موضوع درج شده در مدرک سطح ۴ آنان تطابق داشته باشد دانشگاه ها نمی توانند به هیچ وجه تفکیکی بین سطح چهار حوزه و دکتری در رشته های معارف اسلامی و فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و امثال آن از علوم حوزوی داشته باشند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع
دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸