اخبار / دانشگاهی / نحوه برگزاری «امتحانات مجازی» به استان ها واگذار شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نحوه برگزاری «امتحانات مجازی» به استان ها واگذار شد

<>جواد علمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مجازی شدن امتحانات در استان‌های قرمز اظهار کرد: با توجه به ریسک بالای برگزاری حضوری امتحان، به استان‌های قرمز تاکید کردیم امتحانات را مجازی برگزار کنند و همچنین به استان‌های در وضعیت هشدار نیز اعلام شد که با تصمیم استاندار هماهنگی‌های لازم در خصوص «حضوری» یا «مجازی» برگزار شدن امتحان صورت گیرد.

<>معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری امتحانات مجازی توضیح داد و گفت: سازمان مرکزی تصمیم گرفته است، نحوه برگزاری امتحانات مجازی را به استان‌ها واگذار کند؛ یعنی اینکه تا این لحظه تاکید و توصیه‌ای مبنی بر برگزاری امتحان به صورت شفاهی، تستی و یا تشریحی به استان‌ها نداشته‌ایم.

<>وی افزود: مقرر شده است هر یک از استان‌ها، با توجه به گستردگی مناطق و شرایط خاص موجود در آن در خصوص برگزاری امتحانات مدیریت داشته باشند.

<>علمایی با بیان این مطلب که واحدهای دانشگاه آزاد باید استانداردهای آموزشی را در برگزاری امتحانات مجازی رعایت کنند، افزود: قرار است شاخصی برای نمرات امتحانی تعریف کنیم و اگر احیاناً امتحانی این شاخص را رعایت نکرد، آن امتحان رد خواهد شد و از نظر ما مورد قبول نیست.

<>وی ادامه داد: یعنی در واقع تاکید ما بر این است که توزیع نمرات در امتحان باید واقعی و نرمال باشد؛ یعنی به طور مثال نباید نمرات دانشجویان در یک کلاس ۲۰ شود؛ در این صورت به نظر می‌رسد استاندارد و یا کیفیت برگزاری امتحان رعایت نشده است.


<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹