اخبار / دانشگاهی / نحوه ارائه دروس معارف در دانشگاه آزاد تغییر کرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نحوه ارائه دروس معارف در دانشگاه آزاد تغییر کرد

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستور العمل پذیرش دروس عمومی معارف اسلامی در قالب طرح ولایت کشوری را ابلاغ کردند.

<>در این دستورالعمل تاکید شده در راستای ترویج آموزه های دینی و معارف اسلامی و به منظور تشویق دانشجویان جهت شرکت در طرح ولایت (مبانی اندیشه اسلامی) و براساس موافقت معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دروس گذرانده شد در طرح ولایت با شروطی به جای درس اندیشه اسلامی ۱ و انسان در اسلام، هر یک به ارزش دو واحد درس نظری (در مجموع به ارزش ۴ واحد درس نظری) قابل پذیرش است.

<>بر اساس بندهای این دستورالعمل ارائه گواهی حضور در طرح با تایید سازمان بسیج دانشجویی کشور توسط دانشجویان الزامی است. معدل کل درس/دروس طرح ولایت باید ۱۲ و بالاتر باشد و دانشجو از دروس شش گانه طرح ولایت درسی را زیر نمره ۱۰ نگرفته باشد.

<>همچنین میانگین نمرات سه سرفصل (معرفت شناسی، خداشناسی و انسان شناسی) محاسبه و نمره میانگین به عنوان نمره نهایی برای هر یک از دروس انسان در اسلام و اندیشه اسلامی یک ثبت شود.

<>در این دستورالعمل تاکید شده این دروس پس از معادل سازی در دوره تابستان ۹۸-۹۷ ثبت شود. دانشجو بابت پذیرش و ثبت دروس مذکور شهریه ای پرداخت نمی کند.

<>دروس اخذ شده در قالب طرح ولایت مازاد بر سقف مجاز واحدهای درسی انتخاب شده در دوره تابستان است.

<>همچنین نمرات دروس نیز بدون احتساب در میانگین دوره تابستان در نظر گرفته شود و فقط در میانگین کل (پس از اتمام دوره تحصیلی) محاسبه شود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸