اخبار / وزارت آموزش و پرورش / نتيجه تقاضاي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان تا پايان مرداد اعلام مي‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتيجه تقاضاي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان تا پايان مرداد اعلام مي‌شود

وزير آموزش و پرورش با اشاره به بررسي تقاضاي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان داراي مشكلات خاص گفت: نتيجه اين بررسي‌ها در صورت اجراي اين طرح در سال‌جاري، تا پايان مرداد اعلام خواهد شد. به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بابايي در حاشيه مراسم افتتاحيه بيست‌ و هفتمين گردهمايي رؤساي مناطق و ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور كه امروز در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان اظهار داشت: در سال گذشته 72 هزار و 500 نفر از فرهنگيان به صورت پيش از موعد بازنشسته شدند كه اگر امسال نيز اين سياست را ادامه مي‌داديم مجبور به تعطيلي آموزش و پرورش مي‌شديم البته تقاضاي بازنشستگي پيش از موعد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.
وي افزود: اگر اشخاصي باشند كه مشكلاتي مانند بيماري‌هاي صعب‌العلاج داشته باشند، مشكلات و مسائل آنها مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت و در صورت اتخاذ تصميم، نتايج بررسي‌ها تا پايان مرداد اعلام مي‌شود.

* كتاب‌هاي ششم ابتدايي در صورت عدم موافقت مجلس با تغيير ساختار، تأليف نمي‌شود

حاجي‌بابايي با اشاره به موضوع تغيير ساختار نظام آموزشي و لزوم موافقت مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در حال حاضر زيرساخت‌هاي تغيير ساختار آماده شده و سند تحول راهبردي آموزش و پرورش نيز پس از امضا توسط رئيس جمهور به مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شده است و اگر مجلس با تغيير ساختار موافقت نكند، كار را متوقف مي‌كنيم.
وي اضافه كرد: موضوع تغيير كتاب‌هاي درسي نياز به قانون ندارد اما كتاب‌هاي پايه ششم ابتدايي در صورت عدم موافقت مجلس با موضوع تغيير ساختار، تأليف نخواهند شد.
وزير آموزش و پرورش با يادآوري موضوع آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و مهلت 6 ماهه مجلس شوراي اسلامي براي ساماندهي پذيرش دانشجو در آنها گفت: بر اساس اين قانون، امسال 35 هزار دانشجو در آموزشكده‌ها پذيرفته خواهند شد و در اين رابطه هر قانوني كه ابلاغ شود، اجرا مي‌كنيم.
وي در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت نهايي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي با توجه به تشكيل سازمان ملي مهارت زير نظر وزارت كار و امور اجتماعي اظهار داشت: بر اساس تعريفي كه در حال حاضر مطرح است، فارغ‌التحصيلان هنرستان‌ها دو راه پيش روي خود دارند كه براساس آن يا از طريق وزارت علوم وارد دانشگاه‌ها مي‌شوند يا در صورت عدم قبولي در دانشگاه‌ها با يادگيري يك نوع مهارت در سازمان ملي مهارت، وارد بازار كار مي‌شوند كه در تمامي اين حالات آموزش و پرورش نقشي در اين جريان ندارد.
حاجي‌بابايي در ادامه درباره موضوع تجهيز و ساماندهي مدارس گفت: تجهيز مدارس بايد با قدرت انجام شود و در اين رابطه كميته‌اي نيز تشكيل شده است؛ علاوه بر آن بر اساس قانون، 12درصد از اعتبارات عمراني آموزش و پرورش در استان‌ها نيز به تجهيز مدارس به ويژه هنرستان‌ها اختصاص مي‌يابد.

* معاونت توسعه مديريت رياست جمهوري صحت آزمون استخدامي آموزش و پرورش را تأييد كرده است

وزير آموزش و پرورش درباره وضعيت تأييد صحت آزمون استخدامي اين وزارتخانه اظهار داشت: صحت برگزاري اين آزمون از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري تأييد شده و تمامي مراحل آن نيز مُهر تأييد خورده است.
وي با بيان اينكه مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش به صورت مستقل اين آزمون را برگزار كرده است، افزود: براي برگزاري مصاحبه تخصصي در مرحله دوم اين آزمون، حدود 20 مؤلفه عمومي تعريف شده است و برخي رشته‌ها نيز مؤلفه‌هاي خاص خود را خواهند داشت؛ در هر صورت تمام توان خود را به ‌كار گرفته‌ايم تا هيچ خدشه‌اي به آزمون استخدامي وارد نشده و حتي يك نفر نيز با سفارش وارد سيستم نشود.
حاجي‌بابايي تأكيد كرد: امسال نبايد مشكلي با عنوان معلمان مازاد داشته باشيم و اگر در جايي نيز چنين مشكلي وجود داشته باشد، نشان‌دهنده بي‌مديريتي مدير آن مجموعه است.
وزير آموزش و پرورش در پايان درباره حضور روحانيون و مبلغان ديني در مدارس و لزوم تعريف آن از طريق سيستم استخدامي خاطرنشان كرد: حضور روحانيون در مدارس به صورت فوق‌ برنامه و غيركلاسيك و در راستاي بصيرت بخشي به دانش‌آموزان بوده و ربطي به قانون حضور در سيستم آموزش و پرورش از طريق استخدام ندارد.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹