اخبار / دانشگاهی / نتایج نهایی دکتری پژوهش محور اعلام می شود - پذیرش نهایی 2800 نفر در 1400 رشته محل به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج نهایی دکتری پژوهش محور اعلام می شود - پذیرش نهایی 2800 نفر در 1400 رشته محل

دریافت جزوات، سوالات، منابع و کتب دکتری آزادمعاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج پذیرش نهایی دکتری پژوهش محور تیرماه اعلام می‌شود.
دکتر علوی فاضل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره روند و وضعیت مصاحبه داوطلبان دوره دکترای پژوهش محور گفت: 10 هزار داوطلب برای دکتری پژوهش محور ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، 3500 نفر واجد شرایط شرکت در مرحله مصاحبه شدند.
وی در توضیح اینکه با چه معیاری این افراد برگزیده شده اند،‌ تصریح کرد: برای دکترای پژوهشی به جهت آنکه کیفیت برای ما بسیار اهمیت دارد، شرایطی همچون دارا‌ بودن معدل بالای 18 برای رشته‌های علوم انسانی و بالای 17 برای رشته‌های فنی و علوم پایه در نظر گرفته شده است.
علوی‌فاضل در ادامه افزود که افراد پذیرفته شده در مرحله اول، در قالب 215 گروه تخصصی تقسیم شدند که این تعداد گروه، شامل حدود 1400 رشته-محل است و از آنجایی‌که طبق مجوزهای دریافت‌شده برای هر رشته-محل تنها 2 نفر پذیرفته خواهند شد، بنابراین نهایتا در مجموع حدود 2800 نفر از میان واجدان شرایط برای حضور در دوره های دکترای پژوهش محور پذیرفته خواهند شد.
وی بیشترین تعداد متقاضیان دکتری پژوهش محور را در رشته معماری اعلام کرد و افزود: تا کنون مصاحبه 150 گرایش پایان یافته است.
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان مصاحبه با داوطلبان دوره دکتری پژوهش محور و اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان گفت: تا کنون حدود 150 گروه تخصصی مصاحبه های علمی متقاضیان را انجام داده اند و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه این روند به پایان‌رسد.
وی در عین حال تاکید کرد: البته به دلیل کثرت داوطلبان در حدود 4 رشته پرمتقاضی ممکن است مصاحبه ها تا خرداد ماه نیز ادامه یابد.
علوی فاضل در خاتمه در خصوص زمان اعلام نتایج این مصاحبه ها تصریح کرد: ان‌شاء‌الله نتایج پذیرش دکترای پژوهش محور تیرماه اعلام می شود.
دریافت جزوات، سوالات، منابع و کتب دکتری آزاد

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴