اخبار / دانشگاهی / نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی آذرماه اعلام می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی آذرماه اعلام می شود

<>دکتر محمدمهدی نوروز شمسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از اعلام نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در ۲۲ شهریورماه سال ۱۴۰۱ و ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های علوم پزشکی، مواردی که ظرفیت خالی مانده بود برای تکمیل ظرفیت اختصاص یافت.

<>وی افزود: نتایج مرحله تکمیل ظرفیت برای آزمون دستیاری پزشکی در آذرماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود و پس از ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری، موضوع ۵۰۰ ظرفیت بومی دستیاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: پیش از این اعلام شده بود که برای تکمیل تمامی ظرفیت‌های خالی مانده در آزمون دستیاری پزشکی، ۵۰۰ ظرفیت بومی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌یابد که این مهم بعد از انتشار نتایج تکمیل ظرفیت اطلاع رسانی می‌شود.

<>وی اظهار داشت: در واقع پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی و مشخص شدن میزان ظرفیت باقیمانده درباره زمان بندی اختصاص ظرفیت بومی دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم گیری می‌شود اما اکنون تقدم با تکمیل ظرفیت است.

<>نوروز شمسی درباره آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ یادآور شد: بر اساس پیش بینی انجام شده قرار است در بهمن ماه ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی آغاز شود و در پایان دی ماه درباره چگونگی ثبت نام در این آزمون اطلاع رسانی می‌شود.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ پس از آماده شدن به اطلاع داوطلبان می‌رسد. پیش بینی شده است که نتایج تکمیل ظرفیت در نیمه دوم آبان ماه اعلام شود.

<>به گزارش مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد. در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند.

<>از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. حدود ۴ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته شدند.

<>همچنین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۸۶ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد.

<>تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردند که از تعداد ۶۴ هزار و ۱۷۵ نفر در آزمون به دلیل شرکت در دو رشته تعداد ثبت نام کننده نهایی آزمون بودند.

<>از این میان تعداد ۴۸ هزار و ۴۸۱ در جلسه آزمون شرکت کردند که از میان حاضرین در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت ۵ هزار و ۱۹ نفر قبول شدند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱