اخبار / دانشگاهی / نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. <>داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

<>مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است: بر اساس نمره داوطلبان در هر رشته و با توجه به سهمیه داوطلبان، به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش آن رشته، جهت آزمون مرحله دوم (مصاحبه) دعوت شده اند.

<>در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است. همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره ترازشده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

<>داوطلبان مجاز از ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۲ مرداد مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته/ محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

<>در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است و لذا انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.

<>طبق اعلام دبیرخانه های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی)، مصاحبه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

<>زمان بندی مصاحبه رشته های مختلف توسط دبیرخانه ها تعیین می شود که متعاقبا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

<>مصاحبه رشته های پژوهشی نیز بصورت حضوری خواهد بود که زمانبندی آن توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام می شود و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

<>برای داوطلبان پژوهشی صرف مجاز اعلام شدن به معنای دعوت به مصاحبه نبوده و حضور در مرحله دوم (مصاحبه)، منوط به تأیید مقالات داوطلبان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

<>به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

<>۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که ۷۳ درصد از شرکت کنندگان در قالب ۷۲ رشته از رشته های علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در آزمون حاضر بودند.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱