اخبار / دانشگاهی / نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج سی‌امین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی خبر داد. مهلت انتخاب رشته تا 10 شهریور خواهد بود.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: تعداد سوال‌های آزمون دستیاری دندانپزشکی 250 سوال بود که هر داوطلب می‌توانست 810 نمره در این آزمون کسب کند و در نهایت داوطلبی که 405 نمره از این 810 نمره را کسب می‌کرد مجاز به انتخاب رشته بود.

به گفته او حدنصاب نمره کسب شده برای رزمندگان در آزمون دستیاری دندانپزشکی 80، برای داوطلبان سهمیه بومی 85 و برای ایثارگران و شهدا نیز 70 درصد تعیین شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: در مجموع 597 داوطلب در آزمون دندانپزشکی امسال مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 376 نفر پذیرفته خواهند شد.

او اعتراض برخی داوطلبان به آزمون دستیاری دندانپزشکی را علت تاخیر در اعلام نتایج عنوان کرد و گفت: عده‌ای از داوطلبان این آزمون، نامه اعتراضی به برخی موارد از جمله سوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی به وزیر بهداشت ارسال کرده بودند که در نتیجه آن دبیرخانه جلساتی را به دستور معاون آموزشی وزارتخانه تشکیل داد و بندهای اعتراضی بررسی شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت افزود: اعتراض دانشجویان به سوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی با دعوت از استادانی که طراح سوال این آزمون نبودند بررسی شد و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشت. مابقی بندهای اعتراضی دانشجویان مانند لو رفتن سوالات و تراز کردن نمرات به این آزمون وارد نبود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۵