اخبار / دانشگاهی / میزان حقوق کار دانشجویی افزایش یافت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

میزان حقوق کار دانشجویی افزایش یافت

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش حقوق کار دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و افزود: مبلغی که به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پرداخت می‌شود در آیین‌نامه جدید کار دانشجویی از 800 تومان به یکهزار تومان افزایش یافته است.
دکتر طه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آیین نامه کار دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال 88 تا کنون مورد بازنگری قرار نگرفته بود افزود: این آیین نامه با توجه به شرایط تورمی کشور باید مورد بازنگری قرار می‌گرفت و ابعاد مختلف آن بررسی می‌شد که این کار صورت گرفت و آیین نامه جدید به واحدها ابلاغ شد.
وی افزود:‌ در این آیین نامه چند نکته مهم مورد تاکید قرار دارد. برای مثال دانشجویانی که متقاضی کار دانشجویی می‌شوند به نوعی برای ارتباط با فعالیت‌های اجتماعی آماده خواهند شد، از طرف دیگر از شهریه دانشجویانی که مشغول کار دانشجویی هستند در قبال کاری که انجام می‌دهند کسر می‌شود در واقع به این دانشجویان حقوقی داده نمی‌شود بلکه به میزانی که کار انجام دادند از شهریه آنها کسر می‌شود. چناچه دانشجویی شهریه خود را تسویه کرده‌ باشد، مبلغ مورد نظر به حساب آنها برگردانده می‌شود.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کار دانشجویی دارای یک سقف مشخصی است توضیح داد: در واحدهای جامع تا یک درصد دانشجویان و حداکثر تا 150 دانشجو و در واحدهای کوچک یک درصد دانشجویان و حداکثر تا 20 دانشجو می‌توانند بر اساس آیین‌نامه کار دانشجویی متقاضی شده و مشغول به کار شوند، البته دانشجویان در همه امور از قبیل امور فارغ التحصیلان،‌ مشاوره و... نمی‌توانند به عنوان کار دانشجویی مشغول فعالیت شوند و حوزه فعالیت آن‌ها امور فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی، آموزشی و... است.
افزایش دستمزد کار دانشجویی هاشمی با بیان اینکه یکی از بازنگری‌های صورت گرفته در آیین نامه کار دانشجویی مبلغی است که به دانشجویان پرداخت می‌شود، گفت: مبلغی که به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پرداخت می‌شود در آیین‌نامه جدید از 800 به 1000 تومان افزایش یافته است و به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای ساعتی 5000 تومان و دکترای تخصصی 6000 تومان پرداخت می‌شود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴