اخبار / دانشگاهی / موافقت قطعی با پذیرش در تمام رشته های پیام نور- واحدهای زیان ده تجمیع می‌شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

موافقت قطعی با پذیرش در تمام رشته های پیام نور- واحدهای زیان ده تجمیع می‌شوند

رئیس دانشگاه پیام نور از دریافت موافقت پذیرش قطعی تمام رشته ها و تجمیع واحدهای این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فراهانی در نشست روسای استانی دانشگاه پیام نور، گفت: 22 فعالیت خرد اما تاثیرگذار در ایجاد نشاط و امید در دانشگاه پیام نور آغاز شده است که برای اجرایی شدن تمامی فعالیت ها نیازمند مشارکت تمامی همکاران دانشگاه پیام نور در سراسر کشور هستیم. احساس آرامش و اعتماد، حق کارکنان دانشگاه اعم از اساتید و کارمندان است، همان طور که دانشجویان باید با نشاط و امیدوار باشند.
وی به سه نکته مهم در سیاست کلان دانشگاه اشاره کرد و افزود: بحث کیفی بخشی به آموزش تاکنون بارها مطرح شده و باید در جهت اجرایی شدن این موضوع گام های اساسی برداشته شود چرا که در برهه ای هستیم که دانشگاه باید با قابلیت های ارزشمند خود مورد انتخاب داوطلبان تحصیل در دانشگاه ها قرار گیرد.
وی به وضعیت هرم اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از تعداد 3750 عضو هیات علمی دانشگاه، 2455 مربی و دستیار، 1212 نفر استادیار و 99 نفر دانشیار و استاد هستند که نشاندهنده تشکیل 65 درصدی هرم هیات علمی دانشگاه پیام نور توسط مربیان است و یک آسیب جدی بر پیکر علمی دانشگاه به شمار می رود که باید خود را برای گذر از این وضعیت آماده کنیم.
فراهانی با اشاره به نگرانی موجود مبنی بر یک بار پذیرش کل رشته محل های دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: خوشبختانه با تدبیر و موافقت شورای گسترش آموزش عالی، این موضوع مرتفع شد و در حال حاضر تمام رشته ها با یک بار پذیرش، به پذیرش قطعی تبدیل شده است.
وی به تجمیع رشته های کم تقاضا اشاره کرد و گفت: 4 هزار رشته محل از مجموع رشته های دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت زیر 10 نفر هستند و این دانشگاه را با خسارت و افت کیفیت مواجه می کند. از این رو تمامی استانها باید با بررسی های دقیق و کارشناسانه با یک برنامه هدفمند در تجمیع رشته هایی که بعد از گذشت سه سال متوالی هنوز ظرفیت زیر 10 نفر دارند ، اهتمام ورزند.
رئیس دانشگاه پیام نور درباره تجمیع واحدهای زیان ده، تاکید کرد: ادغام و تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور باید با حساسیت بسیار زیاد و با شیبی ملایم پس از بررسی های دقیق و کارشناسانه صورت گیرد تا به این ترتیب از حجم زیان دانشگاه کاسته شود.

تاریخ خبر شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲