اخبار / دانشگاهی / مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی ۱۴۰۲ تصویب شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی ۱۴۰۲ تصویب شد

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، بیستمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

<>در این جلسه که با سه دستور کار برگزار شد، تعیین مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

<>همچنین در خصوص درخواست برخی دانشگاه‌ها مبنی بر برگزاری مصاحبه برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بحث و تبادل نظر و همچنین در خصوص برگزاری آزمون اختصاصی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس نظر معاونت حقوقی وزارت عتف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه بر ضرورت ارتقا کیفی آموزش و همچنین حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور تاکید کرد.

<>رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری آزمون سراسری کنکور امسال گفت: جلسات متعددی (۱۳ جلسه) برای موضوع حفاظت از آزمون برگزار شده است که قوه قضائیه نیز با اقتدار در این موضوع ورود کرده و همراهی و همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

<>عبدالرسول پورعباس ضمن قدردانی از تلاش‌های نهادهای حفاظتی، امنیتی و قضائی اظهار داشت: تمام اقدامات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در کمال آرامش و امنیت انجام شده است و کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی که داوطلبان را برای تقلب در آزمون کنکور ترغیب و تشویق می‌کنند تحت رصد نهادهای امنیتی و حفاظتی هستند و با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده به تدریج شاهد خروج افراد از این کانال‌ها و گروه‌ها هستیم.

<>گفتنی است؛ در این جلسه نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، معاون آموزشی وزیر علوم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و همچنین تعدادی از اعضای شورای سنجش و پذیرش حضور داشتند که دغدغه‌های خود را در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بیان کردند.

<>براساس این گزارش، آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۱ در صبح روزهای ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ تیرماه سال جاری در ۵ گروه هنر، ریاضی، علوم انسانی، تجربی و زبان انگلیسی در ۴۱۷ شهر و ۶۱۳ حوزه امتحانی اصلی و ۲۹۱۱ حوزه امتحانی فرعی و ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۱