اخبار / دانشگاهی / مهلت ثبت‌نام در فراخوان بورس سال آخر تا ۲۰ اسفندماه تمدید شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مهلت ثبت‌نام در فراخوان بورس سال آخر تا ۲۰ اسفندماه تمدید شد

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، سازمان امور دانشجویان در نظر دارد به دانشجویان دکتری خارج از کشور و دانشجویان دکتری داخل کشور که از پیشنهاده خود دفاع کرده اند، بورس اعطا کند.

<>شیوه‌نامه اجرایی اعطای بورس داخل کشور سال آخر دوره دکتری تخصصی و دوره پسادکتری برای تأمین اعضای هیات علمی و متخصصان مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اواسط سال جاری ابلاغ شد، این شیوه‌نامه به منظور تأمین کادر هیات علمی مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه‌های نقاط محروم مصوب شده است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت sib.saorg.ir به مطالعه آن بپردازند.

<>ارائه خوابگاه و مقرری تحصیلی معادل با حقوق دریافتی مربی پایه یک شامل حقوق پایه، فوق‌العاده مخصوص و فوق‌العاده جذب دانشگاه محل خدمت به میزان سال پرداخت مقرری از زمان صدور حکم بورس از مزایای ارایه شده به پذیرفته‌شدگان بورس است.

<>متقاضیان بورس سال آخر دکتری باید دانشجوی دوره دکتری یکی از مؤسسات داخل کشور باشند و برای بورس پسادکتری دانشجوی دوره پسادکتری یا دانشجویان دوره دکتری مؤسسات داخل کشور که تا ۶ ماه پس از ثبت درخواست بورس در مقطع دکتری دانش آموخته شده باشند. درخواست بورس سال آخر برای دوره دکتری باید بعد از دفاع از پروپوزال باشد.

<>حداقل معدل دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته باید به ترتیب ۱۴ و ۱۶ باشد اما برای دانشجویان دارای برجستگی علمی، معدل کمتر نیز قابل بررسی است. برای دوره پسادکتری حداقل معدل دکترای تخصصی ۱۸ خواهد بود.

<>حداکثر سن داوطلب بورس سال آخر دوره دکتری در زمان تقاضا ۳۴ و حداکثر سن داوطلب بورس پسادکتری ۳۶ سال است که در صورت دارا بودن شرایطی خاص تا ۴ سال قابل افزایش خواهد بود.

<>مراحل جذب شامل اعلام نیاز دانشگاه‌ها، تایید نیاز از سوی کارگروه وزارت، انتشار فراخوان، ثبت نام داوطلبان، مصاحبه علمی و ارزیابی داوطلبان است. داوطلبان پذیرفته به ۳ دانشگاه معرفی می‌شوند و لازم است برای دریافت بورس، حداقل از یکی از آنها اعلام نیاز بگیرند.

<>حداقل میانگین معدل نمره‌های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۴ و ۱۶ و یا معادل آن‌ها حسب ضوابط مراکز محل تحصیل یا حوزه علمیه و دوره‌های کارشناسی‌ارشد پیوسته و یا دکترای حرفه‌ای ۱۶ و یا معادل آن و معدل دکترای تخصصی ۱۸ برای دوره پسادکتری است.

<>چنانچه دانشجو در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد واجد برجستگی علمی مذکور در بند ۷ باشد به تشخیص کارگروه تخصصی معدل کمتر از ۱۴ برای کارشناسی و کمتر از ۱۶ برای کارشناسی ارشد نیز قابل بررسی است.

<>حداکثر سن داوطلب بورس سال آخر دوره دکتری در زمان تقاضا ۳۴ سال باشد و حداکثر سن داوطلب بورس پسادکتری در زمان تقاضا ۳۶ سال باشد. همچنین سقف سن داوطلب حسب مورد با توجه به شروط مندرج در شیوه‌نامه حداکثر تا ۴ سال افزوده می‌شود.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲