اخبار / دانشگاهی / مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی تمدید شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی تمدید شد

<>مهلت ویرایش و انتخاب رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٧ گروه پزشکی تمدید شد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی در برخی از رشته های آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی تغییراتی ایجاد شده است. ۸ مورد رشته محل جدید به مجموع ظرفیت اضافه شده و در برخی از رشته ها نیز ظرفیت پذیرش رشته محل ها افزایش یافت.

<>تغییرات ایجاد شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٧ گروه پزشکی درج شده است. این دفترچه به روز رسانی شده است و از روز دوشنبه ۵ شهریور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

<>داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل می توانند از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۵ شهریور تا چهارشنبه ۷ شهریور ۹۷، نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

<>همچنین افرادی که تاکنون موفق به انتخاب رشته محل نشده اند، می توانند در زمان ۵ تا ۷ شهریور نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام کنند.

<>فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ناپیوسته توجه داشته باشند که به هنگام ویرایش معدل در زمان انتخاب رشته محل موظف هستند معدل دوره کاردانی خود را نیز علاوه بر معدل دوره کارشناسی ناپیوسته اعلام کنند. معدل اعمال شده براساس میانگین معدل دو دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته خواهد بود.

<>این داوطلبان باید توجه داشته باشند معدل آنها پس از قبولی در هنگام ثبت نام در دانشگاه کنترل و درصورت هرگونه مغایرتی دانشگاه از ثبت نام خودداری و قبولی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

<>دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز اعلام کرده است که برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد امکانات خوابگاهی فراهم بوده و خوابگاه ارائه خواهد شد.

<>داوطلبان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون باید دقت کنند که از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۵ شهریور می توانند نتیجه تایید یا عدم تایید خود را از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری مشاهده کنند.

<>در صورتی که فردی مشاهده کرد که هنوز سهمیه اش تائید نشده ولی قبلاً از طریق دانشگاه اقدام لازم صورت پذیرفته و مورد تایید قرار گرفته است، باید با دانشگاه هماهنگی کرده و از طریق استعداد درخشان دانشگاه مجدداً به مرکز سنجش اعلام شود.

<>البته تعداد بسیار محدودی از افراد طبق ضوابط مجاز به استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون نبودند که از طرف مرکز سنجش آموزش پزشکی حذف و غیر مجاز اعلام شده اند.

<>زمان اعلام نتایج مرحله اول متقاضیان تحصیل در دانشگاه شاهد، ارتش و بقیه الله (عج) جهت مصاحبه، نیمه اول شهریور اطلاع رسانی خواهد شد .

<>زمان اعلام نتایج نهایی، نیمه دوم شهریور ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۷