اخبار / دانشگاهی / ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های خارجی در ایران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های خارجی در ایران

برگزاری دوره ها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه‌های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه‌ها بدون اخذ مجوز ممنوع شد.
<>به گزارش خبرنگار مهر، اسامی و مشخصات موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فروردین ماه سال جاری بروز رسانی شد. کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین به روز رسانی، لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

<>در این برروزرسانی ۱۴۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور مجاز به فعالیت بوده و ۸۹ موسسه با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد ندارند.

<>متقاضیان باید نسبت به اقدامات این موسسات دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغومجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضایی اقدام کنند. متقاضیان در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات، لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند.

<>موسساتی که اعتبار مجوز فعالیت‌شان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند. عقد قرارداد با موسساتی که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتیکه زمان عقد قرارداد مراتب را با دبیرخانه کارگروه موسسات هماهنگ کنند، بلامانع است.

<>متقاضیان درصورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، می توانند ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم بویژه قرارداد، با  مراجعه حضوری به دبیرخانه سازمان امور دانشجویان جهت ارائه و ثبت شکوائیه  یا ارسال ازطریق پست به آدرس میدان فردوسی، خ شهید موسوی فرصت سابق پلاک ۲۷ درخواست خود را طرح کنند.

<>هر موسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای  کشورهایی که نامشان درمقابل نام موسسه درج شده اجازه اقدام دارد. بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که موسسه مورد نظرآنان به هیچ وجه اجازه اقدام برای سایرکشورها راندارد.

<>مجوز صادره فقط برای فعالیت درشهری است که قید شده، لذا موسسات اجازه فعالیت در شهرهای دیگر کشور حتی شعبه و یا نمایندگی را ندارند.

<>همچنین برگزاری دوره ها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه‌های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه‌ها بدون اخذ مجوز ازمراجع ذیصلاح ممنوع است.

<>به گزارش مهر، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی  لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند.

<>سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام  مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج  وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷