اخبار / وزارت آموزش و پرورش / مقدمات شركت فارغ‌التحصيلان هنرستان‌ها در كنكور سراسري فراهم شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مقدمات شركت فارغ‌التحصيلان هنرستان‌ها در كنكور سراسري فراهم شد

وزير آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصيلان هنرستان‌ها در سال تحصيلي 91 ـ 90 مي‌توانند همراه با ساير دانش‌آموزان در كنكور خاص خود شركت كرده و به طور مستقيم وارد دانشگاه شوند. به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي‌بابايي در گردهمايي 2 روزه مديران كل آموزش و پرورش استان‌هاي كشور كه با حضور جمعي از مديران و معاونان حوزه ستادي اين وزارتخانه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق مصوبه شوراي اداري و با هماهنگي انجام‌شده با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، فارغ‌التحصيلان هنرستان‌ها مي‌توانند همزمان با ساير داوطلبان در كنكور سراسري به رقابت بپردازند و وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند.
وي از اختصاص 52 رشته دانشگاهي به هنرستان‌ها توسط وزارت علوم خبر داد و افزود: در سال تحصيلي 90 ـ 89 نيز 34 هزار دانشجو توسط آموزش و پرورش و 50 هزار دانشجو توسط وزارت علوم در دوره‌هاي شبانه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي به صورت آزاد پذيرفته خواهند شد.
وزير آموزش و پرورش خطاب به مديران كل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: هر استاني كه بتواند ظرفيت پذيرش هنرستان‌هاي خود را از 33 درصد به 50 درصد برساند، تشويق مي‌شود.
وي موضوع رقابت هنرستان‌ها با رشته رياضي و فيزيك را حل ‌شده دانست و بيان داشت: در آزموني كه برگزار خواهد شد، دانش‌آموزان هنرستاني با يكديگر رقابت خواهند كرد.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۸۹