اخبار / دانشگاهی / معافیت مدال آوران المپیادی از شرط معدل برای دوره لیسانس به پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

معافیت مدال آوران المپیادی از شرط معدل برای دوره لیسانس به پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط معافیت دارندگان مدال های المپیادهای علمی از شرط معدل برای ورود به دوره پزشکی از لیسانس این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل پرسش دانشگاه ها در خصوص موضوع پذیرش دانشجو از مقطع لیسانس به پزشکی پیرو ابلاغیه شماره ۱۹۷۲/۵۰۰/د تاریخ ۱۶ مرداد ۹۶ معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر امکان شرکت دارندگان مدال های المپیادهای علمی در دوره لیسانس به پزشکی، شرایط معافیت این دسته از متقاضیان اعلام شد.<>دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد دارندگان مدال های کشوری از المپیادهای علمی دانشجویی (موضوع این ابلاغیه) از شرط معدل مذکور در بندهای ۴ و ۵ ماده ۱ آیین نامه اجرایی معاف هستند. همچنین دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان نیز از شرط معدل مذکور در بندهای ۴ و ۵ ماده ۱ آیین نامه اجرایی معاف هستند.

<>دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرده است: تمامی دانشجویان متقاضی باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و معافیت از دو بند فوق دلیل بر معافیت از آزمون نیست.

<>بر اساس آیین نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از دوره لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران که در خردادماه ۹۶ تغییر کرد، هدف از این نوع پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران، جذب دانش آموختگان مقطع کارشناسی با توانمندی های بالا در رشته پزشکی به منظور ارتقای سطح دانش آموختگان این رشته و افزایش انگیزش در فراگیران دوره دکتری عمومی پزشکی است.

<>بر اساس ماده یک این آیین نامه، شرایط ورود به دوره بر این اساس است:

<>۱- افراد واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران باشند.

<>۲- افراد دانش آموخته مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

<>۳- حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام است. مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود.

<>۴- معدل کل دیپلم افراد باید ۱۸ و بالاتر باشد. در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.

<>۵- معدل مقطع کارشناسی افراد ۱۶ و بالاتر باشد.

<>دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند ۴ و ۵ شرایط ورود به دوره معاف هستند.

<>۶- داوطلبان باید واجد مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول آیین نامه باشند. ارائه مدرک زبان انگلیسی جهت شرکت در مرحله دوم (مصاحبه و ارزیابی فراشناختی) الزامی است. در غیر این صورت از شرکت داوطلب در مرحله دوم جلوگیری می شود.

<>۷- قبولی در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

<>آزمون ورودی از دو آزمون کتبی (آزمون شبه MCAT در سطح کاربردی و با سنجش مفاهیم حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و اصول لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی) و مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی تشکیل می شود.

<>آزمون کتبی هم حد نصابی و هم رقابتی است.

<>از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آورده اند حداکثر تا دو برابر تعداد پذیرش، از بالاترین نمرات برای ورود به مرحله مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی دعوت می شوند. حداقل حد نصاب آزمون کتبی ۵۰ درصد کل نمره است.

<>در مرحله مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی نیز داوطلب باید حداقل ۵۰ درصد نمره را کسب کند تا وارد رقابت و ارزیابی نهایی شود.

<>پذیرفته شدگان نهایی به دوره پزشکی عمومی وارد می شوند و واحدهای گذرانده شده در مقطع قبلی، مطابق آیین نامه های مربوطه بررسی و در صورت پذیرفته شدن، افراد از گذراندن آنها معاف می شوند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶