اخبار / دانشگاهی / مصاحبه‌های دکتری آزمون سال ۱۴۰۱ حضوری شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مصاحبه‌های دکتری آزمون سال ۱۴۰۱ حضوری شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ از پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا فردا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ می‌توانند نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل (در صورت وجود) اقدام کنند.

<>برخلاف دو سال گذشته که به دلیل پاندمی کرونا، مرحله دوم آزمون شامل بخش مصاحبه و سنجش عملی و بررسی سوابق تحصیلی به صورت مجازی و یا نیمه حضوری برگزار شده بود امسال مرحله دوم آزمون شامل (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم به صورت حضوری انجام خواهد شد.

<>دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود به متقاضیان اعلام خواهند کرد.

<>در صورت نیاز و همچنین تشخیص مؤسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

<>مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر متقاضی صرفاً یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه متقاضیان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از متقاضیان که در این مرحله شرکت نکرده‌اند، امکانپذیر نخواهد بود.

<>نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای تمامی افراد معرفی شده که در مصاحبه شرکت کرده‌اند، نمره‌ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

<>بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و هم چنین طرح واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) هستند، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال کند.

<>دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱