اخبار / دانشگاهی / مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها مجازی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها مجازی شد

<>دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود در کشور همه مصاحبه‌های آزمون دکتری سال ۹۹ به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: این موضوع در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی امضا شده است و به دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی دکتری ابلاغ می‌شود.

<>به گزارش مهر، بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد:

<>الف) معرفی اولیه داوطلبان: مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بر اساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براساس کدرشته محلهای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

<>مرحله آزمون کتبی پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

<>بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه‌های: «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» انجام می‌شود:

<>شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی: آزمون متمرکز ۵۰ درصد. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری مصاحبه علمی ۲۰ درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد.

<>شیوه پذیرش پژوهش محور: آزمون متمرکز ۳۰ درصد. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد. مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد. تهیه طرح واره ۲۰ درصد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>



تاریخ خبر چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹