اخبار / دانشگاهی / مشمولان غایب اجازه ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ندارند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مشمولان غایب اجازه ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ندارند

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ اعلام شد. براین اساس مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نبوده و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنها صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام نیستند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس شرایط نظام وظیفه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 93 اعلام شد.
بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثب‌‌نام )، کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص) را داشته باشند.
داوطلبان متولد سال 1354 و قبل از آن باید پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت‌نام کارت معافیت دائم (معافیت سنی مقام معظم رهبری) را ارائه دهند.
افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه است باید در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، برای ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر اینصورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
براساس این گزارش، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا 31 شهریورماه در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می‌شوند اجازه شرکت در این آزمون را دارند.
فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل و کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
براساس این گزارش، طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه، به شرطی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تأیید کند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی است. این دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت نامه حوزه علمیه مربوط را ارائه دهند.
براساس این گزارش، مشمولان دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا ...) در مدت اعتبار آن و کارکنان وظیفه (در حال خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بدون غیبت اولیه نیز اجازه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند.
مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نیستند.
دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند.
براساس این گزارش، مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

تاریخ خبر شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲