اخبار / دانشگاهی / مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه جاسب راه‌اندازی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه جاسب راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب از راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی اخوان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به منظور بالا بردن سطح سلامت روانی و کاهش پیامدهای ناشی از فشارهای روانی، خدمات خود را به کارکنان، اساتید و دانشجویان ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: ایجاد مراکز مشاوره دانشجویی موجب ارتقای سطح دانش و بینش روانشناختی دانشجویان می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب با بیان اینکه مواجهه با مسائل مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، مذهبی، حقوقی و .... اغلب چالش برانگیز و همراه با احساس نارضایتی، سردرگمی، اضطراب، استیصال و درماندگی است، خاطر‌نشان کرد: تجربه نشان داده است که ما به تنهایی قادر به ساماندهی مسائل مختلف زندگی نیستیم؛ گاهی ممکن است به منظور حل مشکل از راهنمایی خانواده، دوستان و اطرافیان بهره‌مند شویم، اما دریافت کمک تخصصی، کنترل بهتر و سریع‌تر مشکل را با احتمال خطای کمتر میسر می‌سازد.
اخوان افزود: ورود به دانشگاه و شروع دوره دانشجویی به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌آورد، معمولاً تنش‌آور است و گاهی ممکن است دسترسی نداشتن به منابع حمایتی مطمئن، بحران‌هایی را برای دانشجو به وجود آورد.
وی ادامه داد: بر همین اساس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب با توجه به ضرورت‌های فوق و با هدف کمک به چنین مواردی به عنوان مدیریتی مستقل فعالیت خود را در مجموعه معاونت دانشجویی آغاز کرد و در حال حاضر خدماتی را در زمینه مشاوره، روانشناسی، روانپزشکی، مددکاری و بهداشت روان به دانشجویان و کارمندان دانشگاه ارائه می‌دهد.
به گفته این مسئول، انجام مشاوره‌های تخصصی روانشناسی در زمینه‌های مختلف شامل مشاوره‌های تحصیلی، ازدواج، ارتباطی، اضطراب، افسردگی و وسواس، آزمون‌های روانشناسی از جمله تست هوش، انگیزه پیشرفت، سنجش خلاقیت، مقیاس عشق و صمیمیت، تشخیص هیجان و احساسات، اعتیاد به اینترنت، شخصیت‌شناسی، اضطراب، افسردگی، اعتماد به نفس، سبک شوخ طبعی، پرخاشگری، اضطراب اجتماعی، مقیاس PTSD، سلامت روانی، وسواس، شکیبایی، مقیاس نگرانی و سختکوشی، سنجش رفتار قاطعانه، قدرت تخیل، هوش هیجانی و هفت‌گانه و رضایت زناشویی از خدمات قابل ارائه این مرکز به دانشجویان است.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲