اخبار / دانشگاهی / مراکز علمی ـ کاربردی براساس 10 شاخص رتبه‌بندی می‌شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مراکز علمی ـ کاربردی براساس 10 شاخص رتبه‌بندی می‌شوند

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی ـ کاربردی گفت: رتبه‌بندی مراکز دانشگاهی جامع علمی ـ کاربردی در استان‌های مختلف براساس شاخص‌های آموزشی، تحقیقی، پژوهشی، ‌برنامه‌های فرهنگی، مدرسان،‌ کیفیت آموزشی و... رتبه‌بندی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسن میرزامحمدی عصر امروز در همایش رؤسای مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی در اردبیل اظهار داشت: ‌در حال حاضر در سطح کشور 35 هزار مدرس در مراکز دانشگاهی جامع علمی ـ کاربردی تدریس می‌کنند که بخش عمده‌ای از آنها اساتید اختصاصی این دانشگاه هستند.
وی با اشاره به سیاست‌گذاری جدید دانشگاه در راه‌اندازی مراکز آموزشی در جوار محیط‌های کار تصریح کرد: ‌ما با شعار هر کارخانه یک مرکز آموزشی و هر رشته یک پایگاه شغلی عظیم در صدد گسترش و توسعه رشته‌های متنوع و کاربردی این دانشگاه هستیم که امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
میرزامحمدی گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه کارشناسی ارشد و دکترا را به همراه بازنگری در محتوای دروس و تدوین دوره‌های جدید کارشناسی ارشد یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در بخش نظارتی دانشگاه نیز سعی کردیم به شکل شبکه‌ای عمل کنیم و در این زمینه در سه سطح نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم.
این مسئول این سطوح را شامل نظارت عالی، میانی و سطح عملیاتی اعلام کرد و ادامه داد: 32 کمیته نظارتی در استان‌ها شکل گرفته و ما با مشارکت بیش از 300 نفر به صورت مستقیم درگیر امر ارزیابی و نظارت دقیق دانشگاه علمی – کاربردی هستیم.
وی اضافه کرد: اتفاقی که اخیراً در دفتر نظارت و ارزیابی صورت گرفته تلفیق این دو بخش و پیوند و پیوستگی دو مجموعه نظارتی و ارزیابی است که سعی می‌کنیم در کنار هم این مجموعه‌ها حرکت کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی ـ کاربردی در ادامه ضرورت نظارت و تقویت در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: ما بنا به خواسته خود رؤسای واحدهای استانی انتخاب رؤسای مراکز را به استان‌ها تفویض کردیم که البته نظارت عالیه دفتر در این زمینه همچنان ادامه دارد اما در عزل و نصب‌ها رؤسای واحدهای استانی ما در این زمینه می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند.
میرزامحمدی گفت: در انتخاب رؤسای مدارس حداقل باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، تدریس در دانشگاه‌های علمی – کاربردی و داشتن سابقه مدیریتی مد نظر باشد چرا که ما تلاش می‌کنیم مدیر و رئیسی در مجموعه ما فعالیت کند که به صورت مستمر با فضای دانشگاهی در ارتباط باشد.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه نظارتی الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا اسباب و عناصر این کار بهتر فراهم شود.
میرزامحمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همه رشته‌های ما شغل‌محور است به طوری که هر رشته یک شغل محسوب می‌شود چرا که ما مدعی هستیم تمام رشته‌های دانشگاهی علمی ـ کاربردی باید به یک شغل پایدار منجر شده و سبب افزایش مهارت علاقمندان شود.
دوره‌های تربیت مدرس در دانشگاه علمی – کاربردی در دست اقدام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی – کاربردی کشور سیاست اصلی این دانشگاه را تخصصی کردن رشته‌ها و خروج از حالت عمومی رشته‌ای اعلام کرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه ما دنبال ابعاد مختلف و زیر شاخه‌های رشته حسابداری هستیم تا بتوانیم در این زمینه یک حرکت منسجمی را شاهد باشیم.
وی از راه‌اندازی سامانه سجاد برای فعالیت ثابت مدرسان این دانشگاه و صدور کارت مهارتی برای آنها خبر داد و خاطر نشان کرد: ما به دنبال مدرسان تمام وقت و اختصاصی برای دانشگاه علمی ـ کاربردی هستیم که به همین منظور دوره‌های تربیت مدرس در استان‌ها در حال انجام است.
میرزامحمدی گفت: ‌برای تربیت مدرسان خبره و دارای مهارت سعی کردیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم و در این ارتباط حجم عظیمی از کارها را شروع کرده و سعی می‌کنیم برای ‌هزار مرکزی که در کشور داریم مدرسان زبده، مهارتی و کار بلد تربیت کنیم.

تاریخ خبر شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲