اخبار / دانشگاهی / مجوز ۲۰ موسسه اعزام دانشجو به خارج در سال ۱۴۰۰ صادر شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مجوز ۲۰ موسسه اعزام دانشجو به خارج در سال ۱۴۰۰ صادر شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین به روز رسانی، لیست مؤسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

<>در این به روز رسانی، فهرست ۱۴۱ مؤسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۶۶ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد. مؤسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچ‌گونه فعالیت در خصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و… نخواهند داشت.

<>بر اساس این فهرست، از مجموع ۱۶۶ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو، ۲۰ مؤسسه در سال ۱۴۰۰ مجوز فعالیت دریافت کرده و کشورهای حوزه فعالیت اکثر این ۲۰ مؤسسه در مرحله اول اعزام به ترکیه و در مرحله بعد کشور آلمان است.

<>همچنین از فهرست ۱۶۶ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از مؤسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است. تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این مؤسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز در صورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خود، ضروری است از طریق مراجع قضائی اقدام کنند.

<>به گزارش مهر، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق مؤسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبر را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست مؤسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

<>متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس مؤسسه معتبر را انتخاب کرد با مؤسسه تماس حاصل کند و مؤسسات موظف هستند اطلاعات و مشاوره لازم را ارائه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتـه ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰