اخبار / دانشگاهی / مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی احیا می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی احیا می شوند

<>به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشستی با علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، در خصوص راه‌اندازی و احیای مجدد مؤسسه آموزش علمی کاربردی این سازمان به تبادل نظر پرداختند.

<>حسین بلندی ضمن اشاره به سوابق درخشان این دانشگاه در سال‌های گذشته در جذب و توسعه مراکز علمی کاربردی براساس نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار داشت: هم اکنون معضل اصلی کشور بحث مهارت آموزی و اشتغال است.

<>وی تصریح کرد: متأسفانه براساس مصوبه شورایعالی اداری در سال ۹۶ با تصمیماتی عجولانه و غیرمنطقی، مراکز دولتی مفیدی چون صنعت آب و برق، جهاد کشاورزی، بهزیستی، گردشگری و … تعطیل شدند که این امر، غیرمنطقی و کاملاً غیراصولی انجام شد.

<>سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهمیت احیای مراکز آموزش علمی کاربردی دولتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فعلی دانشگاه، تلاش در جهت احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی است. وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و هم اکنون سازمان بهزیستی کشور، متقاضی فعالیت دوباره هستند که این موضوع بسیار مهم است.

<>بلندی افزود: باتوجه به اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی ۴۰ درصد دروس تئوری و ۶۰ درصد عملی می‌باشد بدیهی است که دانش آموخته این دانشگاه مهارت لازم را جهت اشتغال فرا می‌گیرد.

<>سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود درخصوص مبحث اشتغال و بازار کار در کشور افزود: ما می‌توانیم درصد قابل توجهی از نیازهای کشور پیرامون ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل مورد نیاز دولت را به‌راحتی برطرف کنیم. برای برطرف ساختن این نیاز مهم و ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز به بازوان فعال و اجرایی دارد که شما به عنوان سازمان بهزیستی می‌توانید در این بخش به ما کمک کنید. خوب است بدانید که هم اکنون ۴۲ درصد بیکاران کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

<>وی در ادامه اظهار داشت: در شروع کار سعی کردیم با عقد تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری و مذاکره با مرکز فضای مجازی کشور بتوانیم نیازهای مهارتی آنان را برطرف کنیم. دکتر بلندی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مراکزی که مشکلات خاص داشته و باید به آن توجه ویژه شود، سازمان بهزیستی است. دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند تمامی نیازهای سازمان بهزیستی به آموزش‌های مهارتی تخصصی را برطرف نماید به همین منظور ما مصمم هستیم در صورت تقاضای سازمان بهزیستی، مؤسسه آموزش علمی کاربردی بهزیستی را مجدداً راه‌اندازی کرده و از مهرماه سال آینده امکان پذیرش دانشجو برای رشته‌های مورد نیاز شما را فراهم نمائیم.

<>سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: راه‌اندازی مؤسسه آموزش علمی کاربردی بهزیستی برای ما بسیار مهم است. هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در حال راه‌اندازی مجدد مؤسسه آموزش علمی کاربردی خود هستند.

<>وی تصریح کرد: ما در حال طراحی ۱۰۰ برنامه درسی جدید هستیم تا بتوانیم آنها در پذیرش مهرماه ۱۴۰۱ را ارائه دهیم.

<>بلندی در خاتمه اظهار داشت: باتوجه به فعالیت ۵۷۱ مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور، با فعال شدن مجدد ۳۷ مرکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت سازمان بهزیستی، می‌توانیم گام‌های بسیار مؤثری در توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور برداریم.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی
 و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰