اخبار / دانشگاهی / لزوم رعایت مقررات درخصوص مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لزوم رعایت مقررات درخصوص مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد

<>عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه اختلاف دانشگاه آزاد و وزارت علوم پیرامون مدارک فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: مقررات باید رعایت شود و قطعاً مراجع ذیربط باید در این زمینه پاسخگویی لازم را داشته باشند.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رابطه با صحبت وزیر علوم مبنی بر اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد باید خودشان برای دریافت مدرکشان اقدام کنند، گفت: برای تأسیس هر رشته مراحلی در آیین‌نامه‌ها پیش‌بینی شده که چه در شورای گسترش و چه در مراجع ذیربط (وزارت علوم و وزارت بهداشت) این مراحل باید طی شود.

<>وی افزود: ما امیدواریم هیچ رشته‌ای در دانشگاه‌ها بدون طی شدن مراحل تصویب، راه‌اندازی نشود، البته اگر دانشجویان در سالی وارد شدند که چنین قانونی نبوده است، بحث دیگری است.

<>کبگانیان گفت: ما نامه‌ای را از دانشگاه و وزارت علوم داریم که با هماهنگی مسئولان ذیربط در دستور کار قرار می‌دهیم، براساس این نامه سهم دانشجو در حوزه‌های مربوط به دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه‌های دولتی باید آمایش شود.

<>عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مقررات باید رعایت شود و قطعاً مراجع ذیربط باید در این زمینه پاسخگویی لازم را داشته باشند.

<>وی ادامه داد: مواردی که در چارچوب قانون وزارت علوم یا دانشگاه آزاد به نتیجه نرسد در ستاد نقشه جامع علمی بررسی می‌کنیم ولی هنوز این مسئله به ما ارجاع نشده است.

<>کبگانیان اظهار داشت: این مشکل اگر طبق فرآیند طبیعی این دو دستگاه حل شود مسئله‌ای نیست، ولی اگر دو دستگاه با اختلافی مواجه شوند ستاد نقشه جامع علمی وظیفه دارد که به موضوع رسیدگی کند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵