اخبار / دانشگاهی / لزوم ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب‌الدین در اهر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لزوم ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب‌الدین در اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خواستار ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب‌الدین اهری در این شهرستان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز مجلس در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل بیش از 15 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی این شهرستان ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب‌الدین اهری را برای ارتقاء علمی فرهنگی منطقه ضروری برشمرد و خواستار راه‌اندازی این دانشگاه از سوی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آور در اهر شد.
وی همچنین از اختصاص ردیف اعتباری لازم برای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و افزود: برای توسعه این دانشکده که یکی از مراکز آموزش عالی موفق و متناسب با نیازهای کشاورزی منطقه است.
وی افزود: با اختصاص زمین لازم عملیات اجرای ساختمان جدید این دانشکده با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و با زیربنای 3500 متر مربع و اعتبار اولیه 8 میلیارد ریال آغاز شده که امیدواریم با توسعه رشته و امکانات و تجهیزات و فضای مناسب برای دانشجویان شاهد فعالیت دو چندان این دانشگاه باشیم.
فلاحی‌باباجان دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگ‌ترین دانشگاه منطقه ارسباران نام برد که نقش اساسی و مؤثر در توسعه فرهنگی، علمی و اقتصادی منطقه داشته و امیدواریم در مدیریت جدید با تدبیر ویژه و برنامه‌ریزی مناسب شاهد رونق بیشتر این دانشگاه باشیم.
وی گفت: پیگیر هستیم رشته‌های جدید در مقاطع ارشد و دکتری به رشته‌های فعلی دانشگاه افزوده شود تا در آینده بتوانیم گام‌های اساسی در توسعه واحد اهر با مشارکت و همراهی اساتید، کارکنان و دانشجویان برداریم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس توجه جدی به بحث ارتقاء کمی و کیفی در حوزه پژوهش و آموزش را ضروری برشمرد و افزود: باید با راهکار مناسب بتوانیم ضمن پاسخگویی مناسب به دانشجویان زمینه رضایتمندی آنها را فراهم کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: همچنانکه رئیس جدید دانشگاه که خود فرد جوان و پرکار و مورد تأیید اینجانب هستند و در جلسه گذشته نیز قول جذب دانشجویان خارجی و توسعه رشته‌های جدید و درآمدزایی مناسب را داده‌اند بتوانند با تدبیر مناسب در این حوزه گام‌های عملی بردارند.
این نماینده مجلس یکی دیگر از معضلات آموزش عالی را بحث تمرکزگرایی دانشگاه‌های مادر در پایتخت ذکر کرد و افزود: همچنانکه امروز آلودگی و ترافیک و جمعیت بیشتر در تهران موجب بروز معضلات و مشکلات جدید به شهروندان شده است امیدواریم در دولت جدید ضمن اولویت بخشی به مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی از پایتخت و مراکز استان‌ها به شهرستان‌های مستعد توجه ویژه داشته باشند.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲