اخبار / وزارت آموزش و پرورش / لاریجانی وزیران علوم و آموزش ‌و ‌پرورش را به مجلس فراخواند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

لاریجانی وزیران علوم و آموزش ‌و ‌پرورش را به مجلس فراخواند

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از دریافت نامه‌ای از رئیس کمیسیون آموزش و همچنین عده‌ای از نمایندگان در رابطه با عدم اجرای قانون پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای، وزیران علوم و آموزش و پرورش را به مجلس فرا خواند. علی لاریجانی رئیس مجلس پس از دریافت نامه‌ای از رئیس کمیسیون آموزش و همچنین عده‌ای از نمایندگان در رابطه با عدم اجرای قانون پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای، وزیران علوم و آموزش و پرورش را به مجلس فرا خواند. به گزارش خبرگزاری مهر، هفته گذشته پس از آنکه شورای عالی اداری اعلام کرد : مصوبه مجلس در زمینه پذیرش دانشجو را اجرا نمی‌کند، این اقدام با واکنش نمایندگان و به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد و طی دو نامه از رئیس مجلس خواستند تا جلوی این مصوبه را بگیرد و لاریجانی هم پس از دریافت نامه‌ها ‌وزیران آموزش و پرورس و علوم تحقیقات و فناوری را به مجلس فراخواند. اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره گفت: هرگونه اقدام در زمینه آموزش نیازمند زمان مناسب است و باید به این نکته توجه داشت که با بخشنامه نمی‌توان یک روند را در یک دوره کوتاه‌مدت تغییر داد.
  وی افزود: این در حالی است که مصوبه مجلس که با کار کارشناسی به تصویب رسیده است از این منطق پیروی می‌کرد و ما می‌دانیم که در زمینه‌ای همچون آموزش مدیریت از بالا به پایین جواب نمی‌دهد.
  عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: برای اجرا مصوبه شورای عالی اداری به چند سال اطلاع‌رسانی نیازمندیم؛ چون اکنون برخی از دانش‌آموزان سه سال است به رشته فنی و حرفه‌ای آمده‌اند و حتی دفترچه کنکوری هم که تهیه کرده‌اند، نام این رشته را در دانشگاه دارد.
  به گفته نماینده مردم یزد مسئله آموزش با تک‌تک خانواده‌ها سر و کار دارد و بسیار حساس است و همانگونه که در مصوبه مجلس هم تاکید شده چنین کاری باید طی پنج سال و به‌تدریج صورت گیرد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹