اخبار / علمی، پژوهشی / كسب رتبه چهارم دانشگاه شيراز در ترويج نانو به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

كسب رتبه چهارم دانشگاه شيراز در ترويج نانو

رئيس پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز گفت: بر اساس ارزيابي كه ستاد توسعه نانو بين استان‌هاي كشور صورت داد، فارس در سال گذشته در زمينه ترويج فناوري نانو رتبه چهارم را كسب كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدحسين شيخي بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از اهداف دانشگاه شيراز همكاري با آموزش و پرورش در راستاي افزايش حجم دوره‌هاي آموزشي نانو در سطح دبيرستان‌هاي استان فارس است.
شيخي خاطرنشان كرد: كمبود تجهيزات و اعتبارات از جمله مشكلات پژوهشكده نانو است كه با جذب حمايت از صنايع و دستگاه‌هاي اجرايي شاهد جبران كاستي‌ها مي‌شويم.
وي از جذب دانشجوي كارشناسي ارشد در رشته مهندسي مكانيك با گرايش نانو خبر داد و اضافه كرد: همچنين علاوه بر نانو مكانيك، در صدد پذيرش دانشجو در رشته نانو الكترونيك در مهر ماه سال آينده هستيم.
رئيس پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز ابراز داشت: رويكرد اصلي پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشي است كه با برنامه‌ريزي شاهد اجرايي شدن آن در آينده نزديك مي‌شويم.
شيخي در ادامه از كسب رتبه نخست كشوري انجمن علمي دانشجويي علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز در مرحله ابتدايي مسابقه ملي تجهيزات شناسايي فناوري نانو خبر داد و گفت: ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري در راستاي اهداف ترويجي و آموزش تدوين ‌شده در سند راهبرد 10 ساله توسعه فناوري نانو جمهوري اسلامي ايران، اقدام به برگزاري نخستين دوره مسابقه ملي در حوزه تجهيزات شناسايي و ميكروسكوپي كرده است.
وي در ادامه بيان داشت: اين مسابقه با همكاري كارگروه ترويج و آموزش عمومي و شبكه آموزشگاهي فناوري نانو با هدف ارزيابي ميزان آشنايي دانشجويان و پژوهشگران با مفاهيم پايه فناوري نانو و تجهيزات آناليز و شناسايي مورد استفاده در حوزه نانوفناوري، در دو مرحله تئوري و عملي برگزار مي‌شود.
رئيس پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز ادامه داد: با اعلام نتايج مسابقه در سايت اين ستاد، 22 نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز موفق به كسب رتبه زير 100 در سطح كشور شده‌اند و دو نفر نيز به مرحله دوم مسابقه راه يافته‌اند.
وي اظهار داشت: به علت كسب رتبه‌هاي برتر توسط دانشجويان دانشگاه شيراز و جمع نمرات نهايي ثبت‌نام‌شدگان توسط انجمن علمي دانشجويي علوم و فناوري نانو دانشگاه شيراز با امتياز 215 هزار و 839 موفق به كسب رتبه نخست و انجمن نانو دانشگاه تربيت مدرس با امتياز 90 هزار و 347 رتبه دوم و انجمن نانوفناوري دانشگاه علم و صنعت با امتياز 56 هزرار و 652 مقام سوم كشوري را كسب كردند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰