اخبار / دانشگاهی / قرار گرفتن 13 دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر دنیا به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

قرار گرفتن 13 دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر دنیا

<>قائم‌مقام امور بین‌الملل وزارت علوم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بین‌المللی وزارت علوم در سال‌جاری گسترش می‌یابد، ‌گفت: با توجه به قرار گرفتن 13 دانشگاه کشور در بین دانشگاه‌های برتر جهان، این پتانسیل در کشور وجود دارد که فعالیت‌های علمی خود را در عرصه‌های بین‌المللی توسعه بدهیم.

دکتر حسین سالارآملی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب بر گسترش فعالیت‌های بین‌المللی وزارت علوم در سال آینده تاکید کرد و اظهار کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی مشترک ایران با دو کشور کره جنوبب، هلند و برخی کشورهای اروپایی شروع شده است و دانشجویان بعد از اتمام دوره‌ها مدرک مشترک اخذ خواهند کرد.

<>وی در ادامه به ضرورت سرمایه‌گذاری برای جذب دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۷۷۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسری و در مجموع در کل کشور ۵۱ هزار و ۴۱۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.

<>قائم‌مقام امور بین‌الملل وزارت خاطرنشان کرد: برخی مواقع این‌گونه برداشت می‌شود که ما بیشترین دانشجو را به کشورهای مختلف اعزام می‌کنیم در صورتی که این‌گونه نیست. براساس ارزیابی که در سال ۲۰۱۶ به عمل آمده است نشان می‌دهد که در بین ۱۰ کشوری که بیشترین دانشجوی اعزامی را به امریکا دارند، چین رتبه اول را دارد و کشور ایران در بین این کشورها نیست.

<>دکتر سالارآملی در پایان با بیان اینکه ایران پتانسیل‌های خوبی برای جذب دانشجویان خارجی در داخل دارد، ‌گفت: ما در سال ۲۰۱۳ تنها یک دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های جهان داشتیم اما در رتبه‌بندی ۲۰۱۷ موسسه تامسون رویترز، ۱۳ دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند و این بیانگر پتانسل‌ کشور برای حضور در عرصه بین‌المللی است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶