اخبار / دانشگاهی / فعالیت شبانه‌روزی - صدای مشاور- دانشگاه علوم پزشکی جندی ​شاپور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فعالیت شبانه‌روزی - صدای مشاور- دانشگاه علوم پزشکی جندی ​شاپور

<>رئیس اداره مشاوره و خدمات روان‌شناختی دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز گفت: در ابتدای هر ترم اداره مشاوره طرح غربالگری شناسایی و درمان دانشجویان جدیدالورود آسیب​پذیر را اجرا می​کند.

<> سیده​فرزانه جعفری در گفت​و​گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه​خوزستان - اظهار​کرد: اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز در طول سال تحصیلی خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای در موضوعات متفاوت به دانشجویان ارائه می​دهد. دانشجویان نیز با مراجعه به مراکز مشاوره در دانشکده​ها یا اداره مرکزی می​توانند از خدمات روان​شناسی کارشناسان اداره مشاوره استفاده کنند.

<>

<>وی درباره خدماتی که اداره مشاوره این دانشگاه به دانشجویان ارائه می​دهد، گفت: برگزاری همایش​های دانشجویی و کارگاه​های مهارت زندگی برای دانشجویان آسیب‌پذیر و هم​چنین ارائه خدمات روان‌پزشکی و مددکاری ازجمله فعالیت​های اداره مشاوره است.

<>

<>جعفری در ادامه افزود: طرح​های مشاوره خانواده، افت تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره مدیریت و مشاوره ارتباط در همایش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست​ها و مشاوره خصوصی ازجمله طرح​هایی است که توسط مشاوران مرکز مشاوره دانشگاه صورت می​پذیرد.

<>

<>وی با اشاره به این​که در تمام دانشکده‌ها و خوابگاه​های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اتاق مشاوره وجود دارد، تصریح کرد: دانشجو باید به مشاور اعتماد داشته باشد به همین دلیل در مشاوره سعی می‌شود دانشجوها نسبت به مشاور و گفته​های وی احساس اطمینان کنند و به​همین منظور رازداری به‌عنوان اصل اساسی مشاوران ما قرارگرفته است.

<>

<>رئیس اداره مشاوره و خدمات روان‌شناختی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: تلفن گویای " صدای مشاور" به صورت شبانه​روزی در دانشگاه فعال است و دانشجویان با تماس گرفتن با این تلفن می‌توانند از کارشناسان وقت مشاوره گرفته و یا این​که تلفنی از راهنمایی​های مشاوران بهره​مند شوند.

<>

<>جعفری بابیان این‌که طرح " صدای مشاور" گسترش‌یافته و هر کارشناس مشاوره یک خط تلفن همراه در اختیار دارد، گفت: با گسترش این طرح دانشجویان می‌توانند در صورت نیاز در ساعات غیر اداری با مشاور خود تماس برقرار کنند.

<>

<>وی با اشاره به تاثیرگذاری مشاوره در دانشجویان گفت: حدود 80 درصد افرادی که به اداره مشاوره مراجعه می‌کنند از نتایج مثبت مشاوره در حل مشکلاتشان راضی هستند و می‌توان اثرات مطلوب خدمات اداره مشاوره را در آن‌ها مشاهده کرد.

<>

<>رئیس اداره مشاوره و روان‌شناختی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد:​ خدمات روان‌شناختی مشاوره این دانشگاه ازنظر تعداد مشاوران و وسعت ساعت‌های مشاوره، و ازنظر کیفیت جزو رتبه‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳