اخبار / دانشگاهی / فرصت مطالعاتی تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری افزایش می یابد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فرصت مطالعاتی تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری افزایش می یابد

<>هاشم داداش پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره فرصت‌های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری گفت: فرصت‌های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری هیچ گاه تعطیل و یا کاهش نیافته است.

<>وی ادامه داد: ولی اتفاقی که خواهد افتاد و وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز بر آن تاکید دارد و اگر سازمان برنامه و بودجه به ما کمک کند قصد داریم تعداد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری را به چند برابر افزایش دهیم.

<>رئیس سازمان اموردانشجویان ادامه داد: به همان اندازه که سازمان برنامه و بودجه منابع تامین کند ما سعی خواهیم کرد این مشکل را نیز رفع کنیم به اندازه ای که دانشجویان تمایل دارند در خارج از کشور فرصت های تحقیقاتی ۶ ماهه خود را دنبال کنند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

<>به گزارش مهر، پیش از این اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، در دولت قبلی اعلام کرده بود: سال ۹۲ تا ۹۷ با توجه به رشد فزاینده دوره‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش دوره‌های دکتری داخل، اعزام دانشجو به خارج روند کاهشی داشته و جایگزین آن به منظور توانمند سازی دانشجویان دوره دکتری داخل اعزام دانشجویان برای دوره‌های فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل روند افزایشی داشته است.

<>از اواسط سال ۹۷ تاکنون به دلیل اثر منفی تحریم‌ها در ارائه ویزا به دانشجویان متقاضی فرصت تحقیقاتی، نوسانات و افزایش نرخ ارز، حذف ارز دانشجویی (۴۲۰۰ تومانی) و عدم تأمین اعتبار ارز مورد نیاز بر مبنای نرخ قبلی و عدم تخصیص اعتبار ریالی مابه‌التفاوت در بودجه، روند اعزام دانشجویان برای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور با کاهش مواجه شد.

<>در مقابل روند استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های داخل افزایش یافت.



<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰