اخبار / دانشگاهی / فرصت مجدد انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فرصت مجدد انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون موفق به انتخاب رشته محل در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی نشده اند ترتیبی اتخاذ شد که داوطلبان از روز شنبه ۸ مرداد تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد بتوانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

<>چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد. در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند.

<>از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

<>نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir منتشر شده است و پیس از فرصت انتخاب رشته تا ۹ تیرماه بود.

<>کل ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی در چهل و نهمین دوره ۴ هزار نفر اعلام شده بود که اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل جهت افزایش ظرفیت اعلام شده است.

<>داوطلبان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل و مندرجات این اطلاعیه، به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و نسبت به ثبت انتخاب رشته محل اقدام کنند.

<>ضمنا آن دسته از داوطلبانی که قبلا ً نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کرده اند، می توانند در صورت تمایل از ۸ تا ۱۰ مرداد، نسبت به مشاهده و یا ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱