اخبار / دانشگاهی / فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان ۱۳۹۶ دانشگاه رازی کرمانشاه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان ۱۳۹۶ دانشگاه رازی کرمانشاه

<>آگهی پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از میان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی منتشر شد.

<>دانشگاه رازی در اجرای ابلاغیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۱۳۹۳/۴/۱۸ (آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر) و اصلاحیه شماره ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ و اصلاحیه شماره ۲/۱۲۱۷۰۷ مورخ ۹۴/۶/۲۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین برگزیدگان علمی دانشگاه رازی و سایر دانشگاه ها که واجد شرایط زیر هستند، در دوره دکتری تخصصی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجو می پذیرد.

<>

<>

<>

<> شرایط اختصاصی:

<>

<>۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته مورد تقاضا و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه های داخل کشور

<>۲- دارا بودن میانگین کل ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا میانگین همتراز شده از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

<>۳- دارا بودن میانگین کل ۱۷ یا  بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

<>۴- بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

<>۵- قبولی در مصاحبه گروه مربوطه

<>۶- متقاضی باید تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

<>۷- کسب حداقل ۷ امتیاز از بند  ۱-۱ جدول شماره ۱

<>تبصره ۱: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

<>تبصره ۲: لازم به ذکر است از دانش آموختگان دانشگاه های غیر دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی، مجازی، دانشسراها، پردیس های بین الملل (خودگردان) پذیرش بدون آزمون به عمل نمی آید. لذا دانشجویان دانشگاه های مذکور از ارسال مدارک یا پرداخت وجه جداًخود داری نمایند.

<>

<>نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده:

<>

<>۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد.

<>تبصره: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

<>۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

<>۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا ) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

<>۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تآیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

<>۵- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود (نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد) و یا مخترع اصلی اختراع باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

<>تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آیین نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است. بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته می شوند در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود.

<>

<>ظرفیت پذیرش:

<>

<>۱- دانشگاه اختیار دارد حداکثر ۲۰% ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور ماه سال ۹۶ دانش آموخته شوند) به صورت مازاد برظرفیت، پذیرش نماید.

<>۲- ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه می باشد.

<>

<>

<>نکات مهم:

<>۱- دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان، از تاریخ فراغت از تحصیل آنها، دو سال بیشتر نگذشته باشد. لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و قبل از آن  فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

<>۲- دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

<>۳- دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی یا بسیار خوب (نمره ۲۰-۱۹ درجه عالی و نمره ۹۹/۱۸-۱۸ بسیار خوب محسوب می شود) موفق به کسب امتیازات مربوطه، مطابق با جدول شماره ۱ خواهند شد.

<>۴- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیاز دهی، مطابق با جدول شماره ۲، در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد تا ۵ نیمسال دارای امتیاز خواهد بود.در غیر این صورت امتیازی تعلق نمی گیرد.

<>تبصره ۱: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی، ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد نا پیوسته، ۵ نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با جدول شماره ۲ اخذ خواهند نمود.

<>۵- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

<>۶- مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط درصورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

<>۷- ارائه یک نسخه از پایان نامه (برای دانش آموختگان) و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی دواطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

<>۸- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

<>۹- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بصورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

<>۱۰- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

<>

<>فرآیند اجرا:

<>

<>۱- مدارک واصله پس از بررسی توسط دفتر استعدادهای درخشان جهت ارزیابی علمی به دانشکده ها و از دانشکده ها به گروه های آموزشی مربوطه ارجاع خواهد شد و پس از امتیاز دهی به کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی داوطلب براساس جداول شماره ۱، ۲، ۳، که توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت می گیرد، داوطلبان حائز شرایط (طبق نظر گروه آموزشی مربوطه) به مصاحبه دعوت می شوند. لازم به ذکر است دعوت به مصاحبه به معنی پذیرش نمی باشد.

<>۲- اسامی واجدین شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی و تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

<>۳- داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱ و ۲ و ۳ کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت قرار خواهند گرفت.

<>۴- پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

<>۵- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

<>

<>مدارک لازم:

<>

<>* فرم تکمیل شده تقاضا بطور دقیق و خوانا

<>* یک نسخه تصویر شناسنامه و کارت ملی

<>* یک قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد (الصادق بر روی فرم تقاضانامه)

<>* تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور

<>* تصویر گواهینامه و ریز نمرات در دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتماً در آن درج شده باشد. معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه و  ذکر نمره پایان نامه (درصورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائه نمره پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا ۳۱/۶/۹۶ دانش آموخته می شوند الزامی نیست)

<>* تصویر گواهینامه و ریزنمرات در دوره کارشناسی

<>* معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)

<>* معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا (برای برگزیدگان جشنواره ها در مقطع کارشناسی ارشد)

<>* تصویر کامل کلیه مقالات علمی ترویجی، علمی پژوهشی،  ISI، ISC  که منتشر شده باشد. (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)

<>* تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانس ها، کلیه تألیفات، کتب و فعالیت های پژوهشی داوطلب

<>* گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود)

<>* گواهی اعتبار درجه ی علمی – ترویجی، علمی – پژوهشی، ISC، ISI، مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

<>* ارائه اصل و کپی از فیش واریزی به مبلغ ۸۰ هزار تومان به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه رازی به شماره ۲۱۷۷۳۳۳۷۰۲۰۰۹ نزد بانک ملی شعبه کرمانشاه (یک نسخه از فیش واریزی را جهت پیگیری های احتمالی نزد خود نگاه دارید)

<>

<>ح – نحوه ثبت نام و ارسال مدارک:

<>

<>۱- مهلت ارسال مدارک حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ خواهد بود.

<>۲-  به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از مهلت مقرر، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

<>۳- زمان و مکان برگزاری مصاحبه درزمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

<>داوطلبان بایستی کلیه مدارک لازم را از طریق پست سفارشی به نشانی: کرمانشاه – باغ ابریشم – دانشگاه رازی – سازمان مرکزی- -حوزه معاونت آموزشی- دفتر استعدادهای درخشان – کد پستی ۶۷۱۴۹۶۷۳۴۶، ارسال و رسید پستی آن را جهت پیگیری های احتمالی نزد خود نگه دارند. تحویل مدارک به صورت حضوری نیز  برای داوطلبان امکان پذیر است. (تحویل فقط به دفتر استعدادهای درخشان)

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶