اخبار / دانشگاهی / فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه صنعتی دزفول به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه صنعتی دزفول

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در راستای پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در مقاطع بالاتر تحصیلی، برای پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد در هشت رشته این دانشگاه فراخوان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بر اساس آیین‌نامه اجرایی نحوه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی برای سال تحصیلی 96-95 در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی معماری، طراحی شهری، مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی برق گرایش‌های الکترونیک و قدرت، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، ریاضی محض و فیزیک گرایش حالت جامد دانشجو پذیرش می‌کند.

بر اساس اعلام این دانشگاه دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته که پس از هفت نیم‌سال تحصیلی حداقل 115 واحد درسی را گذرانده و به لحاظ میانگین کل، جزء 10 درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشد و حداکثر در مدت هشت نیم‌سال در دوره کارشناسی پیوسته دانش‌آموخته شود، می‌تواند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده کند.

پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفا" برای یک‌بار امکان‌پذیر است؛ همچنین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول که پس از گذراندن هفت نیم‌سال تحصیلی(با گذراندن 115 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل بین 10 تا 20 درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود قرار می‌گیرند و حداکثر در مدت هشت نیم‌سال تحصیلی دانش‌آموخته شوند، نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند که البته پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به عدم تکمیل ظرفیت توسط 10 درصد اول از دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور و دیگر دانشگاه‌ها است.

مطابق این فراخوان دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته تنها مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند و این آیین‌نامه شامل فارغ‌التحصیلان کارشناسی سال‌های قبل، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته، دانشگاه‌های پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی، غیردولتی و غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین‌المللی (خودگردان) نمی‌شود.

همچنین تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده در طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد بر اساس این آیین‌نامه مجاز نیست و متقاضی شرکت در پذیرش بدون آزمون دو رشته تحصیلی، باید در سامانه در دو فرآیند جداگانه ثبت‌نام کند و برای هرکدام هزینه ثبت‌نام جداگانه پرداخت شود.

متقاضیان می‌بایست با تکمیل مدرک موردنیاز جهت ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی این دانشگاه به نشانی http://www.jsu.ac.ir مراجعه و بعد از ورود به سیستم گزینه متقاضی شرکت در آزمون را انتخاب کنند. مهلت ثبت‌نام در این فراخوان تا 15 خردادماه اعلام شده است؛ همچنین داوطلبان علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی باید اصل مدارک مورد‌نیاز را حداکثر تا این تاریخ به نشانی دزفول، مقابل پایگاه چهارم شکاری دزفول، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول، مدیریت تحصیلات تکمیلی ارسال کنند. 
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵