اخبار / استخدامی / فراخوان انتخاب مترجم رسمی قوه قضائیه سال 1403 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فراخوان انتخاب مترجم رسمی قوه قضائیه سال 1403

اطلاعیه فراخوان انتخاب مترجم رسمی قوه قضائیه سال 1403<>به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون انتخاب مترجم رسمی قوه قضاییه در سال 1403 می رساند؛ ثبت‌نام در آزمون انتخاب مترجم رسمی قوه قضاییه شروع شد. 

<>لذا ضرورت دارد متقاضیان در مهلت اعلام شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف) شرایط متقاضیانداشتن حداقل 25 سال سن؛ (ملاک محاسبه سن اولين روز ثبت‌نام است.)
نداشتن پیشینه موثر کیفری؛
عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
عدم اشتهار به فساد اخلاقی و عقیدتی؛
عدم محکومیت به انفصال از خدمات دولتی؛
دارا بودن مدرک پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم برای آقایان.ب) مدارک موردنیاز در زمان ثبت‌نام اینترنتی<>1- تکمیل تقاضانامه الکترونیکی؛
2- پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ  7/000/000 ریال (هفتصد هزار تومان) به صورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان؛
3- فایل عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی ارسال نماید.
1-3- عکس 4 * 3 که در سال جاری گرفته شده باشد  (عکس تمام رخ)؛
2-3- عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد؛
3-3- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر400 * 300 پیکسل و حداقل300 * 200 پیکسل باشد؛
4-3- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
5-3- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد؛
6-3- حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
7-3- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛

<>تبصره 1- اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ....) قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند؛
تبصره 2- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد؛
تبصره 3- در صورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است؛ تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نماید تا به اشتباه عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پ) تاریخ و نحوه ثبت‌نامکلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون انتخاب مترجم رسمی در صورت داشتن شرایط مندرج در بند (الف) این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (ب) می توانند از روز شنبه به‌تاریخ 05/ 1403/03لغایت روز شنبه به تاریخ 1403/03/12با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان  نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند. در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی بوده و داوطلبان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند. ت) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون1- کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/05/23برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه به‌تاریخ 1403/05/26منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
2- ساعت شروع برگزاری آزمون و محل برگزاری آزمون در هنگام پرینت کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نیست و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.تذکرات مهم:1- آزمون شامل دو مرحله (کتبی و مصاحبه) است. مرحله کتبی، شامل دو بخش عمومی  (تستی) و تخصصی  (تشریحی) است. بخش عمومی مانند امتحان های تافل، آیلتس، دالف، تومر و ... ، و بخش تخصصی شامل ترجمه متون حقوقی مانند قانون مجازات اسلامی، قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی و قانون تجارت و ... خواهد بود.
2- در مرحله کتبی، آزمون عمومی به صورت تستی و آزمون تخصصی به صورت تشریحی و هر دو آزمون هم‌زمان در یک نوبت انجام می شود. لازم به ذکر است، فقط شرکت‌کنندگانی که حد نصاب تعیین شده را در آزمون تستی کسب نمایند، اوراق تشریحی آنان تصحیح می شود. همچنین، افرادی به مرحله مصاحبه معرفی خواهند شد که حدنصاب لازم را در آزمون تشریحی کسب نمایند. کسب حدنصاب در مرحله تشریحی، به معنای قبولی داوطلب نیست و از دارندگان حدنصاب بخش آزمون تشریحی، برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.
3- معرفی افراد جهت انجام کارآموزی براساس بالاترین نمره مصاحبه انجام خواهد شد.
4- همراه داشتن فرهنگ لغت (Dictionary) در جلسه آزمون مجاز است، ولی استفاده از آن فقط در آزمون تخصصی  (تشریحی) بلامانع است.
5- شرکت مترجمان رسمی برای اخذ پروانه مترجمی رسمی زبان دیگر بلامانع است.
6- ثبت‌نام از داوطلبان در زبان‌های ذیل انجام می‎شود و لازم به تاکید است آزمون در رشته زبان های خاص در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کننده، برگزار نخواهد شد.  ردیف کد و عنوان زبان 1 انگلیسی (کد104) 2 فرانسه (کد 112) 3 آلمانی (کد 103) 4 عربی (کد 111) 5 روسی (کد 109) 6  ترکی آذری (کد 106) 7 ترکی استانبولی (کد 107) 8 کره ای (کد 114) 9 کردی (کد 113) 10 ایتالیایی (کد 105) 11 اسپانیایی (کد 102) 12 چینی (کد 108) 13 ژاپنی (کد 110) 14 اردو (کد 101) 15 ارمنی (کد 115)
<>جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید.

<>
منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳