اخبار / دانشگاهی / علت انتخاب نکردن دانشگاه پزشکی شهیدبهشتی از سوی نفرات برتر کنکور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

علت انتخاب نکردن دانشگاه پزشکی شهیدبهشتی از سوی نفرات برتر کنکور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به علت انتخاب نکردن این دانشگاه از سوی 10 نفر اول کنکور گروه علوم تجربی گفت: طرح ریفورم پزشکی روش درس خواندن متفاوتی برای دانشجویان پزشکی ایجاد می کند و همین موضوع موجب می شود کنکوریها به علت عدم آشنایی با این طرح این دانشگاه را انتخاب نکنند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور 92 گروه علوم تجربی افزود: رتبه های خوب در کنکور باید مراقب باشند که در پزشکی تنها به درس خواندن اکتفا نکنند چرا که دچار ضعف و سستی می شوند و برای پیشگیری از آن باید رابطه با محیط و مهارت زندگی را بیاموزند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انتخاب برگزیدگان کنکور مظلوم واقع شده است. برخی فکر می کنند به دلیل تفاوت شیوه تدریس در پزشکی این دانشگاه با سایر دانشگاه نمی توانند آن را انتخاب کنند و همین باعث می شود بیشتر دانشگاههای دیگر انتخاب شوند.
پیوندی در توضیح طرح ریفورم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این طرح بیش از 8 سال است که در دانشگاه اجرا می شود و قرار بود با شیوه تدریس دیگری غیر از شیوه های مرسوم در دانشگاهها، تدریس شود که بتواند نیاز پزشکی امروز را برآورده کند. بخش ها و دوره ها و درسها در این طرح متفاوت است و به همین دلیل برخی از دور که نگاه می کنند تصور می کنند تفاوت بسیار زیادی با دیگر شیوه های تدریس دارد و یا سخت تر است.
وی کسب اقتدار علمی از سوی برگزیدگان کنکور را یکی از وظایف علمی آنها برشمرد و گفت: برای کسب اقتدار علمی در کشور ما نیازمند این استعدادهای برتر هستیم.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲