اخبار / تحصیلات تکمیلی / علامه جوادي آملي در پاسخ به يك استفتاء: تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها اقدام خوبي است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

علامه جوادي آملي در پاسخ به يك استفتاء: تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها اقدام خوبي است

خبرگزاري فارس: آيت‌الله جوادي‌آملي از مراجع عظام تقليد در پاسخ به استفتايي مبني بر اجراي طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها، اجراي اين طرح را كار خوبي عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، آيت‌الله جوادي‌آملي در پاسخ به استفتايي مبني بر اجراي طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها گفت: اجراي اين طرح كار خوبي است و مدت‌هاست كه اين طرح قرار بود اجرايي شود اما به دلايل مختلف عقب افتاده است و چنانچه اظهار نظر كتبي در اجراي اين كار باشد يا نباشد ضرورتي ندارد.

متن كامل سؤال و پاسخ اين استفتاء به شرح ذيل است:

سؤال: آيا با اجراي طرح تفكيك جنسي در دانشگاه‌ها موافق هستيد؟

جواب: اجراي اين طرح كار خوبي است و مدت‌هاست كه اين طرح قرار بود اجرايي شود اما به دلايل مختلف عقب افتاده است و چنانچه اظهار نظر كتبي در اجراي اين كار باشد يا نباشد، ضرورتي ندارد.

سؤال: در اين طرح گله‌هايي شده، برخي‌ها مخالف اجراي آن هستند، اما دانشجويان دنبال اين هستند كه پشتوانه نظر مراجع را در خصوص اجراي اين طرح به عنوان يك پشتوانه محكم در مواقع ضروري داشته باشند؟

جواب: كسي كه با اين قضيه مخالف است، كأنّ با مباحث ديني مخالف است. نظر مراجع هم برايش تفاوتي ندارد، كسي كه با ضروريات دين مخالفت كند، با حرف مراجع نيز مخالفت خواهد كرد. حالا اينكه ما تكليف كنيم شايد خيلي تفاوتي نداشته باشد.

مانعي ندارد كه اين قضيه به صورت شفاهي انتشار يابد، مهم اين است كه بسيج دانشجويي بتواند به اين هدف خود دست يابد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰