اخبار / دانشگاهی / عدم کاهش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

عدم کاهش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال در تمام رشته‌هایی که دارای شرایط لازم هستند، همچون گذشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعامل مثبت و مطلوب این دانشگاه با وزارت علوم خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها ، جو اضطراب و تردید بین داوطلبان ایجاد شد اما امسال با هماهنگی های خوبی که بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم بوجود آمد در تمام رشته‌هایی که قبلا پذیرش دانشجو داشتیم و حداقل شرایط لازم را هم دارند همچون گذشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

<>وی ادامه داد: در مورد شرایط رشته‌ها ، شرایط تعدیل یافته‌ای به وزارت علوم ارائه شد که مورد تأیید قرار گرفت و با توجه به اینکه به ازای هر رشته محل تعداد مشخصی عضو هیأت علمی مورد نیاز بود، دانشگاه براساس توافق نامه این تعداد اعضای هیأت علمی را تأمین کرده است.

<>دکتر رهایی ادامه داد: در دوره کارشناسی ارشد هم مشابه دکتری کاهش ظرفیت نداریم و تعداد عضو هیات علمی مورد نیاز تامین شده است.

<>فعال شدن شورای برنامه ریزی در واحدهای دانشگاهی

<>معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: با فعال شدن شورای برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها زمینه خوبی برای تدوین برنامه های جدید، مهارتی و بین رشته ای در واحدهای دانشگاهی فراهم شده است.

<>وی با بیان اینکه قطب‌بندی تخصصی در واحدهای دانشگاهی ایجاد می‌شود، افزود: تحولات بزرگی به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی در پیش است. دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های آینده یکی از دانشگاه های بزرگ تخصصی در کشور خواهد بود.

<>دکتر رهایی ادامه داد: در علوم انسانی با ایجاد گروه های برنامه‌ریزی علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری برنامه های موجود بازنگری شده و برنامه های جدیدی تدوین خواهد شد و در این زمینه با شورای تحول علوم انسانی هم کاملاً هماهنگ خواهیم بود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷