اخبار / دانشگاهی / عدم افزایش شهریه دانشگاه علمی کاربردی در سال 94 - حذف 10درصد رشته‌ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

عدم افزایش شهریه دانشگاه علمی کاربردی در سال 94 - حذف 10درصد رشته‌ها

<>سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد که دانشگاه علمی کاربردی در سال آینده افزایش شهریه نخواهد داشت.

<>

<>دکتر محمد اخباری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با اعلام این خبر و با تاکید بر لزوم حذف دوره‌ها و سرفصل هایی که نیاز بازار کار نیست، اعلام کرد: 10درصد رشته های علمی کاربردی بعد از بازنگری حذف خواهد شد.

<>

<>اخباری گفت: دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای نیاز روز بازار کار رشته ها را تعریف کرده است. مثلا پرورش میگو آموزش داده می شود تا فرد کارآفرین باشد و بتواند وقتی فارغ التحصیل شد خودش کار را انجام دهد.

<>وی ادامه داد: یعنی 60درصد تدریس استاد باید مهارتی و 40 درصد آن نظری باشد؛ اما در در حال حاضر تقریبا 50درصد مهارتی و 50درصد نظری است.

<>وی هم چنین بیشترین رشته های درحال تحصیل را در حوزه فرهنگ و هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی دانست.

<>اخباری با اشاره به فلسفه اولیه تشکیل دانشگاه علمی کاربردی که تربیت تکنسین بوده است، اظهار کرد: اساس کار ما این است که کمیت را کاهش داده و به کیفیت بپردازیم. ارتقای کیفیت، بازنگری در سرفصل دروس و رشته ها و هم چنین بحث نظارت در جهت کاهش کمیت است. بنابراین وقتی مراکز رتبه بندی می شوند، مرکزی که استاندارد لازم را نداشته باشد خود به خود حذف خواهد شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳