اخبار / استخدامی / ظرفیت ۳۰۰۰ نفری جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ظرفیت ۳۰۰۰ نفری جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها

<>در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰۰۰ نفر یعنی ۱۶۰۰ نفر در دانشگاه‌های دولتی و ۱۴۰۰ نفر نیز در مؤسسات غیردولتی جذب خواهند شد.

<>به گزارش ایسنا، بر اساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیئت علمی شهریور ماه ۱۴۰۲، ثبت نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها از ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۹ این ماه ادامه داشت و دانشگاه‌ها موظف هستند، غربالگری و رسیدگی به شکایات متقاضیانی که در فراخوان جذب هیات علمی شهریور ماه ثبت نام کرده‌اند را حداکثر تا تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۲ انجام دهند.

<>همچنین "مصاحبه علمی" و تعیین سه رقیب برتر و رسیدگی به شکایت مربوطه در فراخوان جذب حداکثر تا  دوم  آذر سال ۱۴۰۲ باید انجام شود و "مصاحبه عمومی" سه رقیب برتر در فرایند جذب دانشگاه ها نیز باید حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲ انجام بگیرد و صورت جلسه هیئت اجرایی جذب نیز باید تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ بارگذاری شود.

<>طبق تاکید مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، هر دانشگاهی که در فرایند جذب دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف شود.

<>براساس این گزارش در فراخوان مذکور که تا ۱۹ شهریورماه ادامه یافت، تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند. این ۱۳ هزار نفر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که در مجموع حدود ۳۹ هزار ظرفیت می‌شود.

<>در حال حاضر ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته محل در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  انتخاب شده است که در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام نمودند.

<>در این فراخوان، برای اولین بار این فرصت فراهم شده است تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

<>طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان، اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

<>همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تأیید هیئت مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می‌شود.

<>به طور کلی ظرفیت پذیرش در این دوره سهمیه‌ای در حدود ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی برای دانشگاه‌های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو برای مؤسسات غیردولتی تعیین شده است.

<>در فراخوان اخیر این امکان فراهم شد افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق‌التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲