اخبار / تحصیلات تکمیلی / طول مدت مجاز تحصيل در دوره‌هاي دانشگاهي به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طول مدت مجاز تحصيل در دوره‌هاي دانشگاهي

معاون سازمان سنجش آموزش كشور طول مدت مجاز تحصيل در دوره‌هاي دانشگاهي را اعلام كرد. حسين توكلي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه طول مدت تحصيل در دوره كارداني به طور معمول 2 سال و حداكثر مدت مجاز 3 سال است، گفت: طول مدت تحصيل در دوره كارشناسي 4 سال و حداكثر مدت مجاز تحصيل در اين دوره 6 سال است.

وي گفت: طول مدت تحصيل در دوره كارشناسي ارشد پيوسته به طور معمول 5 سال و حداكثر 7 سال و طول مدت دكتراي حرفه‌اي به طور معمول 7 سال و حداكثر 9 و نيم سال است.

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اين‌كه نحوه انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و همچنين مواد امتحاني و ضرايب دروس هر يك از رشته‌هاي تحصيلي (در هر يك از گروه‌هاي آزمايشي و در زيرگروه‌هاي مربوطه) در همه دوره‌ها يكسان است، اظهار كرد: داوطلبان واجد شرايط، در صورت مجاز بودن محدوديتي از نظر تعداد انتخاب كدرشته‌هاي تحصيلي هر يك از دوره‌ها تا سقف 100 انتخاب را ندارند.

وي گفت: دانشجويان دوره‌هاي شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين المللي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموز ش عالي و همچنين دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموز ش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي كه از معافيت تحصيلي استفاده نمي‌كنند، مي‌توانند بدون انصراف از تحصيل در آزمون سراسري ثبت‌نام و شركت كنند، در صورت موفقيت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولي جديد، بايد از رشته قبولي قبلي خود انصراف قطعي دهند.

توكلي گفت: پذيرفته شدن دوره‌هاي شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين‌المللي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و همچنين دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي به عنوان يك نوبت قبولي از حداكثر دو نوبت قبولي مجاز در آزمون سراسري محسوب نمي‌شود.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹