اخبار / دانشگاهی / طرح کلان برگزاری کنکور الکترونیکی از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طرح کلان برگزاری کنکور الکترونیکی از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

<>به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز ۱۵ تیرماه در بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور ارائه کرد که این طرح در حضور دکتر رئیسی رئیس جمهور مصوب شد.

<>وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال ۱۴۰۳ در بخش کوچکی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون‌های الکترونیک اجرایی شود و ایرادات آن برطرف شود و اگر در واقع این اطمینان بوجود آمد که می‌توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون‌های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.

<>وزیر علوم یادآور شد: با آزمون‌های الکترونیک هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می‌رود و تصحیح پاسخنامه‌ها در اولین فرصت انجام می‌شود و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیست و همه این موارد صرفه جویی منابع را پی خواهد داشت.

<>وی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت هوش مصنوعی هم در آزمون‌های الکترونیک استفاده می‌شود و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کند که فرزندان کشور در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود می‌پردازند.

<>زلفی گل درباره زمان اجرایی شدن آزمون‌های الکترونیک در کشور گفت: برنامه سازمان سنجش این است که برای سال ۱۴۰۳ برای یک آزمون با شرکت کنندگان محدود در مقیاس کوچک آزمایش شود و پس از اینکه اطمینان دادند که می‌توان آن را در مقیاس ملی و آزمون سراسری اجرایی شود حتماً استفاده می‌شود.

<>وی خطاب به داوطلبان کنکور سراسری گفت: هر رشته علمی ارزش و جایگاه خاص خودش را دارد و مهم این است که انسان در هر رشته‌ای پذیرفته می‌شود و وارد دانشگاه می‌شود در آن رشته تلاش کند و بهترین باشد و عمیق مطالب را بخواند. هر دانشجویی در هر رشته علمی که عمیق درس بخواند و رشد کند و به درجات بالا برسد حتماً می‌تواند مؤثر باشد. اما اینکه به دنبال این باشیم که در یک رشته‌های محدودی آمال و آرزوهای خود را محقق کنیم این کار درستی نیست.

<>وزیر علوم تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در کشور توزیع متوازن رشته‌ها را داشته باشیم. هر رشته علمی ارزش و جایگاه خودش را دارد و باید شخصیت علمی کشور متوازن و هماهنگ باشد.

<>وی با ابراز رضایت از شرایط حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: وسایل سرمایشی روشن بود و شرایط برگزاری آزمون مهیا بود و مشکلی گزارش نشد.

<>


دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3


تاریخ خبر پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲