اخبار / دانشگاهی / طرح سنجش و پذیرش دانشجو اصلاح شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طرح سنجش و پذیرش دانشجو اصلاح شد

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در جلسه کمیسیون آموزش مجلس طرح سنجش و پذیرش دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی اصلاح و برای طرح در صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایراد دیوان عدالت اداری بر بخشی از طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی که منجر به بازگشت دادن طرح از شورای نگهبان شد، گفت: شورای نگهبان در مقطع تحصیلات تکمیلی طرح سنجش پذیرش دانشجو ۳ ایراد گرفته بود که ۳ ایراد مذکور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بررسی شد و سپس برای طرح در صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وی ادامه داد: در آنجا قید شده بود تصمیماتی که از نظر اجرایی اتخاذ می شود نباید با سیاست کلی نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایرت داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین قید کرده بودیم که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اعضای شورای طرح سنجش  پذیرش دانشجو باشد، که شورای نگهبان به آن اشکال گرفته بود زیرا بخش غیردولتی نمی تواند حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: همچنین شورای نگهبان عنوان کرده بود که عبارت تصویب مقررات ابهام دارد و چنانچه شامل تصویب آیین‌نامه و بخشنامه توسط غیر وزیر هم می شود باید روشن باشد که با تغییراتی جزیی که ایجاد شد برای طرح در صحن مجلس ارسال شد.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴