اخبار / دانشگاهی / طرح حذف کنکور در دست بررسی است - رفع مشکل دانشجویان ستاره دار به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طرح حذف کنکور در دست بررسی است - رفع مشکل دانشجویان ستاره دار

<>نوشهر – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره حذف کنکور گفت: این طرح دارای نقص است و در حال ارزیابی و بررسی برای نهایی شدن است.

<>به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در گفتگو با خبرنگاران  و در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش در باره میزان آمادگی و معدل دانش آموزان برای ورود به دانشگاه نظرها و نقایصی دارد و با این حال، در حال حاضر نیز ظرفیت دانشگاهها و صندلی های دانشگاه نیز بطور کامل تکمیل نمی شود.

<>وی درباره کاهش شمار دانشجویان دولتی گفت: دانشگاههای دولتی در حال حاضر به توسعه تحصیلات تکمیلی می پردازد و باید زیرساختهای مورد نیاز نیز ایجاد شود.

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  توسعه مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری، توسعه شرکتهای دانش بنیان را از مهمترین برنامه ها برشمرد و گفت: ورود محققان و اساتید در تاسیس شرکتهای بنیان از مسائلی است که بشدت پیگیری می شود.

<>وی عنوان کرد: توسعه فعالیتهای علمی، تحقیقاتی و فناوری را از مصادیق تحقق شعار همدلی و همزبانی است.

<>حل مشکل دانشجویان ستاره دار

<>فرهادی درباره وضعیت دانشجویان ستاره دار گفت: مشکل بسیاری از دانشجویان در دوره قبلی حل شد و در سال گذشته تعدادی کمی از دانشجویان را داشتیم که برای رفع مسائل با مراجع مرتبط رایزنی شده است.

<>وی استفاده از دریا برای پرورش ماهیان در قفس و تامین گوشت سفید برای مردم را با استفاده از زنجیره تولید و پرورش در قفس مفید دانست.

<>فرهادی درباره طرح پرورش ماهی در قفس با اشاره به کمبود آب، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: امیدواریم اجرای این طرح که از سوی جهاد نصر در حال اقدام است گسترده تر شود زیرا عاقبت خوبی خواهد داشت و باید زیرساختها و سرمایه گذاری لازم فراهم شود.

<>فرهادی یادآور شد: این طرح می تواند به طرح توسعه صادرات و اشتغالزایی کمک کند.

<>وزیر علوم با بیان اینکه مردم کارفرمای ما هستند به شعار سالجاری اشاره و اضافه کرد و گفت: اگر همدل باشیم، همزبانی بیشتر فراهم می شود.

تاریخ خبر شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴