اخبار / دانشگاهی / ضرورت جذب دانشجوی دکتری بر مبنای اولویت‌های منطقه‌ای به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ضرورت جذب دانشجوی دکتری بر مبنای اولویت‌های منطقه‌ای

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این که باید برای توقف قطار جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی فکری کرد، گفت: پذیرش دانشجو باید بر مبنای نیاز و اولویت‌های استانی و منطقه‌ای باشد.
<>میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری به دلیل مواجهه با حجم عظیم تحصیلکردگان بیکار، گفت: متاسفانه سیستم آموزشی کشور سال‌ها بدون توجه به “آمایش سرزمینی” -به معنای در نظر گرفتن جغرافیای موردنظر، فضاها و منابع در برنامه‌ریزی‌ها و میزان نیاز جامعه به متخصص- به جذب دانشجو در مقاطع مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی اقدام کرده است، این موضوع علاوه بر ایجاد آسیب‌های متعدد به  سیستم آموزشی، جامعه را با حجم عظیم تحصیل‌کرده بیکار رو به رو کرده است.

<>نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند بحران صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد اما به نظر می‌رسد باید برای توقف قطار جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی فکری کرد، افزود: جذب دانشجو باید فقط در رشته‌های مورد نیاز ادامه پیدا کند، البته در صورت مدیریت صحیح می‌توان بسیاری از فارغ‌التحصیلان کنونی را در بخش‌هایی همچون کشاورزی و صنعت به کار گرفت.

<>وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در کشور باید بر مبنای نیاز و اولویت‌های استانی و منطقه‌ای باشد که این اتفاق در حال حاضر رخ نداده است، افزود: نرخ بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر اینکه می‌تواند تبعات منفی بسیاری را از لحاظ اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد، زمینه ساز بحران اجتماعی نیز خواهد شد.

<>وی تاکید کرد: دارندگان مدارک دکتری باید بدانند در شرایط فعلی بدون یادگیری مهارت‌های متعدد نخواهند توانست به شغل مناسب دست پیدا کنند بنابراین ضروری است خلاقیت و ایده‌پردازی قوی داشته باشند تا به کارآفرینی بینجامد.

<>به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی گفته است؛ ۵۰ هزار دانش‌آموخته بیکار با مدرک دکتری در کشور وجود دارد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵