اخبار / دانشگاهی / صویب دو رشته جدید دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

صویب دو رشته جدید دکتری

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از تصویب دو رشته جدید دکتری تقاضا محور خبر داد.

<>

<>دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه‌ای که روز یکشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی آموزش برگزار شد، افزود: در این جلسه دو رشته جدید که یک رشته در مقطع دکتری و رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است، تصویب شد.

<>

<>وی با بیان اینکه نام یکی از این رشته‌ها دکترای راه‌آهن با گرایش کنترل است، درمورد دلیل تصویب این رشته گفت: با توجه به اینکه وسیله حمل و نقل بسیاری از کشورهای صنعتی راه آهن بوده، مشکلات شهری زیادی در این مورد وجود دارد، ما قصد داریم که بخشی از این مشکلات (افزایش جمعیت و آلودگی در شهرهای بزرگ) را با توسعه راه‌آهن شهری و برون شهری برطرف کنیم.

<>

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، در مورد فرآیند تصویب این رشته توضیح داد: مدت دو سال است که دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت این رشته را طراحی کرده است و روز یکشنبه این رشته به تصویب کمیسیون برنامه‌ریزی آموزش در آمد. امیدواریم با تعامل بین متخصصان، دانشگاهیان و وزارت راه دانش مربوط به توسعه راه‌آهن در دانشگاه آموزش داده شود و نیروهای متخصص به منظور برطرف کردن بخشی از مشکلات تربیت شوند.

<>

<>نوه‌ابراهیم در ادامه در مورد رشته دیگری که به تصویب رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از معضلات حیاتی جهان مربوط به آب است و ما هم جزئی از جهان هستیم، مجموعه "علوم و مهندسی آب" با کمک اساتید دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه مشهد، دانشگاه ارومیه، دانشگاه اهواز، دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تصویب شده است.

<>

<>وی با تاکید بر اینکه کلیات این رشته‌ها به تصویب رسیده است، گفت: تعدادی اشکالات ساختاری در این مورد وجود داشت که قرار شد اصلاح شود.

<>

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در پایان با بیان اینکه این دو رشته جزء رشته‌های تقاضا محور هستند، گفت: جامعه به وجود این رشته‌ها نیاز داشته و این دو رشته مخصوصا رشته آب و حقوق آب جزء رشته‌های تقاضامحور جامعه هستند.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳