اخبار / دانشگاهی / شهریه دانشگاه علمی کاربردی تا ۱۵ درصد گران شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شهریه دانشگاه علمی کاربردی تا ۱۵ درصد گران شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس پیشنهاد مراکز و تصویب هیات امنای دانشگاه، شهریه دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه ۵ تا ۱۵ درصد در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید صبح امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در گذشته تقویم آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به درستی اجرا نمی شد، گفت: از ابتدای امسال موضوع اجرای تقویم آموزشی این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.<>وی افزود: سال تحصیلی ۹۵-۹۶ این دانشگاه از امروز ۲۵ شهریورماه آغاز شده است و در هفته آینده نیز دانشجویان جدید الورود این دانشگاه سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: در اواسط هفته جاری نیز نتایج دوره های کارشناسی این دانشگاه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

<>امید با بیان اینکه برای مهرماه امسال ۱۹۰ هزار و ۱۶۰ دانشجوی جدید در این دانشگاه ثبت نام کرده اند، افزود: ۱۱۶ هزار و ۵۷۶ نفر در مقطع کاردانی و ۷۳ هزار و ۵۸۴ نفر در مقطع کارشناسی بوده اند.

<>وی با بیان اینکه رشته محل های این دانشگاه متناسب با ماموریت های آن اجرا می شود، گفت: در سال تحصیلی جدید ۸ هزار و ۶۵۷ کدرشته محل تدریس می شود که ۵ هزارو ۱۵۹ کدرشته محل مربوط به مقطع کاردانی و ۳ هزار و ۴۹۸ کد رشته محل مربوط به مقطع کارشناسی است.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ حدود ۱۷ هزار کدرشته محل در این دانشگاه وجود داشت که امسال این تعداد به ۸ هزار و ۶۵۷ کدرشته محل کاهش یافته است.

<>امید عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۳۰ درصد کدرشته محل های این دانشگاه بر اساس اجرای ماموریت گرایی در این دانشگاه کاهش یافته است.

<>وی اظهار داشت: در پذیرش بهمن ماه و مهرماه سال ۹۷ نیز بخش دیگری از کدرشته محل ها که در راستای ماموریت های این دانشگاه نیستند، حذف خواهند شد.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: به طور مثال مراکزی داریم که در یک حوزه تخصصی کار می کنند، اما به دلیل کاهش دانشجو اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های دیگر نیز کرده اند که کدرشته محل های این مراکز در صورتی که در راستای ماموریت گرایی دانشگاه نباشند، حذف خواهد شد.

<>

<>افزایش ۵ تا ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه علمی کاربردی

<>امید گفت: بر اساس پیشنهاد مراکز و تصویب هیات امنای دانشگاه، شهریه دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه ۵ تا ۱۵ درصد در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

<>وی تصریح کرد: برخی از واحدهای این دانشگاه درخواست افزایش شهریه برای سال تحصیلی جدید نداشته اند.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکزی که دارای رشته های فنی هستند و به دلیل انجام فعالیت های علمی و آزمایشگاهی هزینه تحصیل دانشجویان آنها بیشتر از دیگر مراکز است تا سقف ۱۵ درصد می توانند شهریه های خود را افزایش دهند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه علمی کاربردی
 و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶