اخبار / دانشگاهی / شهریه ثابت تمام مقاطع سال آینده افزایش نمی‌یابد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شهریه ثابت تمام مقاطع سال آینده افزایش نمی‌یابد

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

رئیس دانشگاه آزاد گفت: شهریه ثابت تمام دانشجویان موجود رشته های پزشکی وغیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در جلسه هیات امنای مرکزی این دانشگاه گفت: در این جلسه تمام پیشنهادات معاونت های دانشگاه در خصوص سند توسعه دانشگاه، طرح آمایش سرزمینی، برنامه ششم توسعه دانشگاه، شهریه، تاسیس دفاتر بین المللی و بودجه سال ۹۵ که در جلسات یک ماهه به تصویب هیات های امنای استانی رسیده بود، به اتفاق آرا به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد رسید.
وی با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۵ دانشگاه آزاد افزود: بودجه سال آینده این دانشگاه از حیث منابع و مصارف ۱۰ هزار میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: واحدهای این دانشگاه می توانند از اول فروردین ماه برنامه های توسعه خود را در زمینه های علمی، پژوهشی، فناوری، کارآفرینی و عمرانی که به تصویب رسیده است، اجرا کنند.
حمید میرزاده اظهار داشت: امسال سومین بار است که بودجه سنواتی و برنامه های دانشگاه قبل از پایان سال به تصویب هیات امنای مرکزی این دانشگاه می رسد.
تاسیس دفاتر بین الملل دانشگاه آزاد وی گفت: در این جلسه تاسیس واحدهای برون مرزی دانشگاه به شکل تاسیس دفاتر در فاز اول برای تقویت ارتباطات بین الملل دانشگاه در حوزه های اسلامی، ایرانی، تاریخ تمدن ایران و اسلام، هنرهای ایرانی و اسلامی، حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های واقع در کشورهای اسلامی، اروپای مرکزی، آسیا و آمریکای شمالی و برخی کشورهای آسیای مرکزی به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه رسید.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دفاتر برای جذب دانشجو و مبادله استاد و دانشجو و نیز پروژه های پژوهشی مشترک بین دانشگاه آزاد و دانشگاه های خارجی فعالیت خواهند کرد.
میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای ۱۱۵ تفاهم نامه معتبر با دانشگاه های خارجی در آسیا، اروپا و بیشتر کشورهای منطقه آسیای میانه است، افزود: تنها ۲۰ تفاهم نامه این دانشگاه فعال است و اغلب تفاهم نامه ها به مرحله عملیاتی نرسیده اند.
 وی گفت: بنابراین مقرر شد به تدریج دفاتری در کشورهای اسلامی و بعضی کشورهای اروپای مرکزی، آسیائی و آمریکای شمالی ایجاد و با همکاری رایزنان فرهنگی مستقر در نمایندگی های جمهوری اسلامی زمینه تبادل استاد و دانشجو و جذب دانشجو فراهم شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: طبق برنامه دانشگاه در فاز نخست دفاتر دانشگاه تاسیس شده و به کمک واحد الکترونیکی دانشگاه ایرانیانی که در خارج هستند می توانند دانشجوی دانشگاه شده و با استانداردهای دانشگاه و در چارچوب مقررات دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شوند.میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس واحد دانشگاهی درعراق برنامه ریزی کرده است، گفت: خوشبختانه واحد مسکو نیز اخیرا راه اندازی شده و به زودی واحد عراق نیز تاسیس می شود.
شهریه ثابت تمامی مقاطع دانشگاه در سال آینده افزایش نمی یابد وی در خصوص میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال آینده نیز گفت: شهریه ثابت تمام دانشجویان موجود رشته های پزشکی وغیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش نخواهد یافت.
رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در سال آینده حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه به میزان ۲۰ درصد و حقوق کارکنان نیز به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش می یابد.
اختصاص ۶ درصد بودجه دانشگاه به امور فرهنگی و دانشجویی میرزاده با اشاره به سیاست های بودجه ای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۵، گفت: در بودجه سال آینده دانشگاه مقرر شد ۲ درصد از کل بودجه به امور فرهنگی، ۲ درصد از کل بودجه به امور ورزشی و ۲ درصد از کل بودجه به امور دانشجویی تخصیص پیدا کند که این اعداد قابل جابه جایی نیست.
وی عنوان کرد: همچنین ۱۵ درصد از کل بودجه دانشگاه به امور پژوهشی و ۱۵ درصد به امور عمرانی اختصاص خواهد یافت.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: در سال آینده بالغ بر ۷۰۰ هزار متر مربع از فضاهای نا تمام طرح های عمرانی دانشگاه آزاد به اتمام می رسد و بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف امور جاری و عمرانی در حوزه پزشکی از جمله مراکز تحقیقاتی پزشکی و تکمیل و تجهیز طرح های بیمارستانی می شود.
میرزاده تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد ۲۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد در سال آینده از محل اعتبارات غیر شهریه ای تامین شود.<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴