اخبار / دانشگاهی / شروع مصاحبه‌های آزمون دکتری ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شروع مصاحبه‌های آزمون دکتری ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد

<>مصاحبه‎های مقطع دکتری تخصصی سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۱۸ تیر ماه در استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از خبرگزاری آنا، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این در خرداد ۹۶ با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات انجام مصاحبه‌ دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دکتری تخصصی سال ۹۶ این دانشگاه را اعلام کرده بود.

<>نتایج اولیه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی هم اعلام شده که داوطلبان این آزمون می‌توانند به سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.com مراجعه و از نتایج خود مطلع شوند.

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از آغاز مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۱۸ تا ۲۲ تیرماه در این استان خبر داده و می گوید: «امسال برای اولین‌بار مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به صورت استانی برگزار می‌شود. اولویت اول بیش از ۸۰درصد داوطلبان آزمون دکتری برای مصاحبه استان تهران است. در واقع از مجموع ۴۰هزار و ۵۰۰ داوطلب پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۳۷هزار نفر در استان تهران هم مصاحبه دارند.»

<>دکتر احمد شمس اظهار می‌کند: «در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مقرر شد واحد تهران جنوب (مصاحبه رشته‌های فنی مهندسی)، واحد علوم و تحقیقات (مصاحبه رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و محیط‌زیست)، واحد تهران مرکزی (مصاحبه رشته‌های علوم انسانی، که به دلیل کثرت متقاضیان این رشته‌ها، واحد تهران شمال نیز مشارکت می‌کند) را انجام دهند.»

<>به گفته شمس، چون استان تهران بیشترین جمعیت مصاحبه‌شونده را دارد، ۵ روز اول (۱۸ تا ۲۲ تیر) مصاحبه‌های دکتری استان تهران برگزار و ۲ روز بعد از آن یعنی ۲۳ و ۲۴ تیر مصاحبه با تاخیر برای داوطلبان این استان برگزار می‌شود. امسال از مجموع ۳۷ هزار نفر داوطلب مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ۶ هزار داوطلب در رشته فنی مهندسی، ۷هزار نفر در رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و زیست‌ و ۱۸هزار نفر در رشته‌های علوم انسانی و بقیه به رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی اختصاص دارد.

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هم اظهار می‌کند: «با ساماندهی تیم های مصاحبه در گروه های آموزشی شرح وظایف ابلاغ شد و بر اساس نمره کتبی داوطلبان در آزمون و نمره مصاحبه واجدان شرایط برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ۳۱ رشته مصوب برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ معرفی می شوند.»

<>دکتر محمدرضا یوسفی درباره زمان و مکان برگزاری مصاحبه داوطلبان این استان می گوید: «برنامه مصاحبه با حضور تقریبی بیش از ۵ هزار داوطلب ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از تاریخ ۱۸ تیر به مدت پنج روز در محل مجتمع پردیسان این واحد دانشگاهی انجام می شود.»

<>دکتر علیرضا شقایق معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اعلام می کند که در میان واحدهایدانشگاه آزاد اسلامی استان البرز فقط واحد کرج مجری مقطع و مصاحبه دکتری تخصصی است. این دانشگاه در ۵۱ رشته دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد و از ۱۸ لغایت ۲۲ تیر جاری هم آزمون مصاحبه ۶۲۰۰ داوطلب تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار می شود.

<>دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این باره به آنا اظهار می‌کند: ۱۸ تا ۲۲ تیر بازه زمانی مصاحبه دکتری تخصصی در استان قزوین خواهد بود که با حضور ۶۶٢٠ نفر شرکت کننده برگزار می شود.

<>دکتر مرتضی موسی خانی می گوید: همه امکانات و تسهیلات برای این امر فراهم شده و این مصاحبه در ۴۹ رشته و در ۵ دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین صورت خواهد گرفت.

<>ارزیابی اولیه داوطلبان برای بررسی احراز شرایط دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کتبی اکتسابی در آزمون دکتری تخصصی سال ۹۶ در اولویت‎های چهل‌گانه انتخابی صورت گرفته است، در این حالت اگر هر داوطلب در هر یک از انتخاب‎های چهل گانه خود حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده باشد برای انجام مصاحبه معرفی شده است. ملاک معرفی داوطلبان دوره بدون آزمون کسب حد نصاب امتیاز حاصل از معدل برای دعوت به مصاحبه در رشته محل‎های انتخابی است.

<>اگر داوطلب در یک رشته گرایش در هر یک از واحدهای دانشگاهی سطح یک استان، دعوت به مصاحبه شده باشد، باید برای مصاحبه به واحد دانشگاهی (محل مصاحبه) که در کارنامه او درج شده است مراجعه کند. مصاحبه انجام شده در یک رشته گرایش در هر استان ملاک پذیرش برای همه واحدهای دانشگاهی انتخابی فرد در استان (در صورت احراز شرایط دعوت به مصاحبه) در آن رشته گرایش است.

<>داوطلبانی که در چند رشته گرایش در یک استان دعوت به مصاحبه شده‌اند، باید برای هر رشته گرایش مطابق زمان‌بندی اعلام شده از سوی واحد دانشگاهی مرکز استان، برای مصاحبه مراجعه کنند. نمره مصاحبه داوطلب در یک گرایش فقط برای همان گرایش معتبر است.

<>داوطلبانی که در یک یا چند کد رشته محل در استان تهران دعوت به مصاحبه شده‌اند، باید برای انجام فرآیند مصاحبه در هر رشته گرایش به واحد دانشگاهی اعلام شده در کارنامه نتایج اولیه مراجعه کنند.

<>بر اساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ و زمان دقیق مراجعه هر یک از دعوت‌شدگان به مصاحبه از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل انجام فرآیند مصاحبه علمی اعلام می‌شود.

<>جدول زمانی مصاحبه دکتری تخصصی در شهر تهران و مراکز استان‌ها به این شرح است:

<>جدول زمان مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد

استان تاریخ مصاحبه البرز، تهران، قزوین و قم ۱۸ تا ۲۲ تیر سمنان، گلستان، گیلان و مازندران ۲۱ تا ۲۴ تیر خراسان(جنوبی، رضوی و شمالی) ۲۳ تا ۲۶ تیر سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد ۲۵ تا ۲۸ تیر اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و مرکزی ۲۷ تا ۳۱ تیر ایلام، بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد ۳۰ تیر تا ۲ مرداد کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان یکم تا ۴ مرداد آذربایجان(شرقی و غربی)، اردبیل و زنجان ۳ تا ۶ مرداد <> 

<>هر یک از داوطلبان دعوت شده به مصاحبه (با آزمون یا بدون آزمون) در زمان مراجعه برای مصاحبه به واحد دانشگاهی باید فیش واریز هزینه مصاحبه به مبلغ ۷۰۰٫۰۰۰ ریال را به حساب سیبا شماره ۰۱۰۵۶۴۵۰۲۰۰۰۳ نزد بانک ملی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و قبل از حضور در جلسه مصاحبه به مسئول مربوطه تحویل دهد.

<>داوطلبانی که در بیش از یک رشته گرایش و در یک یا چند استان دعوت به مصاحبه شده‌اند، برای شرکت در جلسه مصاحبه هر رشته گرایش استان، باید مبلغ ۷۰۰٫۰۰۰ ریال را به همین شماره حساب واریز و فیش مربوطه را در زمان حضور برای فرآیند مصاحبه علمی ارائه کنند.

<>عدم مراجعه فرد برای مصاحبه در یک یا چند رشته‌گرایش استان، باعث حذف انتخاب‌های متناظر در زمان گزینش علمی نهایی از فهرست انتخاب‌های فرد می‌شود.

<>داوطلبان باید فرم اطلاعات اولیه را از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل مصاحبه تهیه و با دقت کامل تکمیل و در زمان حضور در جلسه مصاحبه تحویل گروه تخصصی مصاحبه کننده دهند. همه سوابق پژوهشی و آموزشی فرد که در این فرم درج می‎‌شود صرفا با ارائه اصل مدرک معتبر از سوی گروه تخصصی قابل ارزیابی است. بنابراین به داوطلبان توصیه می‎شود که همه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی و آموزشی خود را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.

<>معدل و نمره پایان‌نامه درج شده در زمان ثبت‎نام در دوره بدون آزمون ملاک دعوت به مصاحبه داوطلبان قرار گرفته است؛ بنابراین داوطلبان این دوره باید اصل، تصویر مدرک فارغ‎التحصیلی و ریزنمرات تاییده شده خود را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.

<>نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز تا ۱۵ مرداد به سازمان سنجش ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام می‌کند.

<>مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی تاکنون در تهران انجام می‌شد و از بین دانشجویان، افراد اصلح برای مقطع دکتری انتخاب می شدند. دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر و حسن اعتماد مجموعه مدیریتی جدید در دانشگاه، این اعتبار بزرگ را به استان‌ها داده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی استان خود بیفزایند.

<>

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶